מערכת את"צ

אתמול (ה׳), התקיים טקס החלפת מפקד חטיבת המילואים 5, במחנה נחשונים. הטקס התקיים בראשות מפקד אוגדה 162, תא״ל נדב לוטן. בטקס העביר מפקד חטיבה 5 היוצא, אל״ם חיים כהן את הפיקוד לאל״ם טל קוריצקי.

מדברי המח״ט היוצא, אל״ם חיים כהן: ״זכיתי לפקד על חטיבת מילואים מפוארת, אשר הוקמה כחטיבת ״גבעתי״ בתש״ח. נס החטיבה שזה עתה נעביר בינינו, מעוטר בפלחים ואותות החל ממבצע ״נחשון״ במלחמת העצמאות ועד מלחמת לבנון השנייה. בשנה שעברה ציינו אירוע משמעותי של 20 שנה למבצע ״חומת מגן״, מבצע אשר החטיבה לחמה בו בגבורה ואיבדה אחים רבים לנשק".

"בתעסוקות המבצעיות, זכיתי לחוות את הרצינות, היוזמה והסטנדרטים המבצעיים שהפגנתם - הן בפיקוד הצפון בתעסוקה הראשונה מאז 2006, והן בחטמ״ר עציון בו לוחמי הגדס״ר סיכלו פיגוע בצומת חלחול. הוכחתם כי חטיבה 5 הינה חטיבה עילית במילואים״.

מדברי המח״ט הנכנס, אל״ם טל קוריצקי: ״אני מקבל בתחושת שליחות ובענווה את הפיקוד על חטיבה 5. אני מודע לאחריות העצומה, ערוך ונכון לאתגר ביודעי שיש לי עם מי לחלוק את המשימה הגדולה הזו ואני גאה להצטרף לחבורה ערכית ואיכותית שמובילה את החטיבה מזה שנים רבות".

"חטיבה 5 היא חטיבה עוצמתית עם מורשת מפוארת, שלחמה בכל מלחמות ישראל. המורשת והקשר עם המשפחות השכולות צריכים להיות המכנה המשותף, המאחד והמצפן לעתיד. חובתנו היא לשמר את החטיבה כגוף אחד בפני אתגרי התקופה- אלו המבצעיים, והאתגרים הנוספים שעומדים בפנינו. ברצוני להודות למפקדיי שנתנו בי את האמון ואת הזכות לפקד על החטיבה בעת הזו״.