אגד ארטילרי 282 הפך לחטיבת האש הראשונה של צה"ל

הערב (ראשון) התקיימה בתל אביב עצרת חטיבתית של עוצבת "גולן" בסימן ״מובילים באש״. במסגרתה נחשפו תג היחידה החדש ושמו החדש של האגד - חטיבת האש 282 - חטיבת האש הראשונה בצה״ל.

19.11.17
מערכת אתר צה"ל

״אגד 282 הוא אגד עוצמתי ואיכותי הפועל כחטיבת אש אחודה", אמר מדברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, "זהו כוח אש ממוקד, מכוון משימה ומקצועי, שברגע האמת יפעל ככוח לוחם בצוות קרב משולב. זהו כוח המוביל באש ומסייע להכריע באמצעותה".

"אין היום מפקד בצה"ל שלא מבין עד כמה קריטית חשיבותו של מאמץ האש", הוא הוסיף, "אין כמעט תוכנית אופרטיבית בצה"ל, תהא גזרתה אשר תהא, שמאמץ האש לא מהווה בה נדבך חשוב ומפתיע״.

"אתם, חטיבת האש 282, מסמנים את עתיד חיל התותחנים כולו", קבע קצין התותחנים הראשי, תא״ל אלון קלוס, "אתם בונים את יכולת הכוונת והפעלת האש הרב-זרועית לקיצור זמני תגובה להשמדת אויב במרחב הלחימה של הכוחות הקרקעיים. זו חטיבת האש הראשונה בצה"ל ועליכם תוטל האחריות להוביל את השינוי לחיל כולו״.

"מאחורי השינוי עומד ביטוי של מעבר מאגד ארטילרי, הממלא רק את משימת הסיוע, לחטיבת אש, אשר מביאה לשדה הקרב עוצמה ויכולות", הסביר מפקד חטיבת האש 282, אל״ם נרי הורוביץ, "החל מתותחים, דרך משגרי רקטות, מכ"מים מתקדמים, מטאורולוגיה וצוותים נוספים לסגירת מעגלים שינוי בתפיסה, אשר מאפשרת לחטיבת האש, לפעול באופן עצמאי במרחב הלחימה, ולסייע, אבל בדרך שונה וטובה מהעבר״.