ערב המורשת הראשון של גדוד "עיטם"

"מורשת היא חובתנו, חובת כולנו", כך פתח את נאומו בערב המורשת הגדודית, סא"ל תומר ז'ורנו, מפקד גדוד עיטם באגד אריטלי 282.

21.08.17
מערכת אתר צה"ל

"לגדוד היסטוריה עשירה, עברנו הרבה מאד. חשיבותו של האמל"ח בו הגדוד משתמש. הכריחו את צהל להקים גדוד ייעודי למשימה זו. אתם אלו שמביאים את היתרון למדינה זו, האלה שמגנים עליה ושומרים אותה".

"גם אם לא תשימו לב", המשיך המג"ד, "בזמן זה מגן עלינו מכ"ם ר"ז, שמכסה את הגזרה הדרומית ומגן עלינו, מגן על הבית".

הגדוד שהוקם בשנת 2014 התפתח מכמה יחידות שאוגדו יחדיו. מיחידת המודדים, שהייתה אחראית על מיפוי השטח, תצפיות, זיהוי רשף תותחי האויב ופריסת מיקרופונים לזיהוי ירי, התגבש לו גדוד "עיטם".

בסוף הערב, עלה ודיבר קתמ"ר, תא"ל אלון קלוס, ואמר כי " אני מאד שמח להיות פה לראות ולחוש את העוצמה האמיתית של הגדוד, שהיא עוצמתו האנושית הנשענת על מסורת ארוכת שנים של עשיה מרשימה. הגעתי גם כדי לנצל את ההזדמנות ה"נדירה" לראות את כולכם כאן ביחד. שמעתי את הוותיקים מספרים על העבר וגם אני מבין שכמו אז כך גם היום אתם כמו המוח והלב של חיל התותחנים. מפקדים ומפקדות מהעבר ובהווה, תודה רבה לכם. מורשת היא נכס תרבותי, ואין לה ערך אם לא משקיעים בעשיה מתמדת של השימור שלה, וכך גם עכשיו ממשיכה להתגבש לה מורשת הגדוד. אתם מחזקים את העוצמה האמיתית, ואני גאה לראות אתכם כאן ביחד. ערב מרשים זה מסמל בעיני את השייכות והגאווה להיות חלק מהגדוד. יש כאן DNA של יצירה יש מאין, שנצרב, כך שמענו, כבר מיומו הראשון של הגדוד ולכל אורך שנות קיומו ופעילותו. גאוותכם ראויה, לאור העובדה, שאתם המעטים, מבצעים את תפקידכם נאמנה  ומצילים חיי רבים. יחידה קטנה עם משמעות ותרומה גדולה פי כמה ממידותיה. אנחנו סומכים עליכם, אני סומך עליכם, בהצלחה".