איך נראתה התעסוקה המבצעית הראשונה של "לביא הבקעה"?

מהכפרים הפלסטינים בבקעת הירדן, דרך הפעילויות השוטפות על גדר הגבול המזרחית, ועד למבצעים הליליים במחנות הפליטים ביריחו - גדוד לביא הבקעה פעל בנחישות ובעוצמה בגזרתו החדשה, וביסס את ביטחונם של התושבים. רגע לפני שהלוחמים והלוחמות יוצאים לפרק האימון, קיבלנו הצצה לפעילות המבצעית ולהישגים המרשימים מהקו האחרון

28.03.18
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

שבעה חודשים חלפו מאז שלוחמי ולוחמות גדוד לביא הבקעה, גדוד החי"ר קל גבולות הרביעי של צה"ל נכנסו לגזרתם המבצעית לראשונה, והחלו בפעילות השוטפת נגד הפח"ע במרחב.

עבור חיילי הגדוד, שהוקם בשנה שעברה, הייתה זו הפעם הראשונה בה ביצעו מעצרים ליליים, פשטו על מבנים או התמודדו וטיפלו בהפרות סדר אלימות. אבל ככל שחלפו הימים, וההתרגשות הראשונית נרגעה, המבצעיות של לוחמי לביא הבקעה רק הלכה והשתפרה מפעילות לפעילות, והם הצליחו לתרום משמעותית למלחמה בטרור. 

"ביצענו מספר רב של פשיטות על מרחבים סגורים ומאתגרים כמו מחנות פליטים בעיר יריחו וכפרים פלסטיניים במרחב, לצד מארבים נגד מבריחי אמל"ח וחמושים", משתף מפקד הגדוד, סא"ל ניר דופט. "נתקלנו בהמון הפרות סדר, בקבוקי תבערה, זריקות אבנים, חסימות צירים וצמיגים בוערים. אבל מול כל האתגרים, לא משנה כמה קשים הם היו, הלוחמים צברו ניסיון והתמודדו עם האירועים בצורה האיכותית ביותר".

בתקופת השהות של הגדוד בגזרה המורכבת, הלוחמים יצאו לעשרות מבצעי מעצרים, סריקות אמל"ח ומיפויים, בהם עצרו יותר מ-100 פלסטינים חשודים בטרור, ותפסו מספר רב של כלי נשק. 

עוד מוסיף המג"ד, כי כעת פניהם של הלוחמים קדימה לעבר תקופת האימון, ממנה הוא משוכנע שישובו אף חזקים ומוכנים יותר: "אנחנו ממשיכים לחזק את רוח הגדוד, לבנות ולשפר את הלוחמים שלנו ולדעת לחשל מבצעית ומקצועית את כל החיילים, בדרך לעמידה ביעדים שלנו".

"הגדוד שלנו הצליח לתת את הביטחון הרצוי לתושבים בגזרה ולהגן עליהם כנדרש", מסכם סא"ל דופט בנימת גאווה ומוסיף באותה נשימה: "אבל יש לנו עדיין רצון להמשיך ולהתקדם, ואני בטוח שנחזור טובים ומוכנים אפילו יותר לתעסוקה המבצעית הבאה בגזרה".