השמש שקעה זה מכבר, והקור משתלט יותר ויותר על חולות הנגב. תחת כוכבי השמיים מבצעים לוחמי חטיבת החילוץ של פיקוד העורף הכנות אחרונות לקראת התרגיל שפותח את השבוע המסכם. בסופו הם יהפכו למפקדים ולקצינים בצה"ל.
הקשר דולק, המצנפות על קסדותיהם, והלוחמים מתחילים בצעדה אחידה לעבר היעד: מעצר ארבעה מבוקשים בעיר פלסטינית. אומנם לא מדובר בעיר אמתית, אלא במתחם צה"לי לתרגול לוחמה בשטח בנוי, ואת המבוקשים מגלמים חבריהם לפלוגה - אך עבור החיילים, התרגיל הזה הוא בדיוק כמו פעולה מבצעית מהמניין.

נופי המדבר השומם מתחלפים לפתע בצמחייה עבותה, עצים גבוהים לצד קקטוסים. הליכה של מספר קילומטרים נוספים מובילה אותם למרגלות דיונת חול, ועליה מבנים: בתי קרקע, רבי קומות ומסגד. מתחילים בהתקדמות חרישית על הכביש, חולפים על פני מכוניות עם שמשות מנופצות ונכנסים לעיר. המעצר מתחיל.

קריאותיהם בערבית של ה"מבוקשים", שנועדו לדמות את המציאות ככל הניתן, נלמדו לא רק בעזרת בני העדה הדרוזית שמשרתים ביחידה, אלא גם בעת התעסוקה המבצעית ביהודה ושומרון. בתוך זמן קצר השקט שאפיין עד כה את הפעולה מופר, ואת האוויר מפלחות יריות וקריאות "אללה וואכבר".
על הלוחמים מוטלת עוד משימה: ארבעה מבוקשים נוספים שיש לעצור. תוך כדי חילופי האש, נכנסים החיילים אל עומק העיר. מרחובות שהיו מוארים עד כה, הם עוברים לסמטאות חשוכות לחלוטין. במיומנות רבה הם מאתרים את בתי המחבלים ומבצעים את המעצרים הנותרים.

קרני השמש הראשונות טרם הספיקו לבצבץ, וכעת הם נקראים למשימה חדשה ושונה לחלוטין: בניין בן שלוש קומות קרס, וישנם לכודים שיש לחלץ בהקדם האפשרי. החיילים, שעיניהם לא נעצמו ואף לו לרגע אחד במהלך כל הלילה, עטים אל האוטובוס, בדרך לאתר ההרס.

את המצנפות מחליפות קסדות כתומות, ואת הרובים - כלי חילוץ. במקום נפתח חפ"ק לטובת הערכות מצב, ועל האתר כבר נמצאים הלוחמים, או ליתר דיוק, המחלצים. הם בוחרים בקפידה ומתאימים, לאחר מחשבה ובדיקה, את השיטה בה יש לחלץ כל אחד מהלכודים. תוך זמן קצר מבזיקים הגצים ואת רעשי הקדיחה ופרץ האדרנלין אי אפשר לפספס.

"הייחוד של החטיבה שלנו הוא מטרת העל - הצלת חיים", מספר הצוער פאדי מולה, ממשתתפי התרגיל. "האתגר הגדול ביותר הוא המעבר הפתאומי והמהיר מרגיעה לחירום, מ-0 ל-100 קמ"ש".

"הצלת חיים וחתירה למגע הם שני ערכי הליבה של החטיבה, אותם אנו מנחילים לחיילים מהרגע הראשון", מצהיר מג"ד הפיקוד, סא"ל דודו עבדא. "בגלל הקוטביות שבהם, אנחנו שמים דגש רב על פיתוח הכשירות של הלוחמים למעבר בין שני המצבים", הוא מוסיף ומסכם: "בקו, החיילים מפתחים אינסטינקטים של לוחמה וחתירה למגע, וכשהם יוצאים לפעולות חילוץ הם מגיעים לאתגר עם הלהט להציל חיים".