נחשפה סיכת הלוחם החדשה של חטיבת החילוץ

22.08.19
מערכת את"צ

סיכת לוחם החילוץ החדשה נחשפה אתמול (רביעי) בפני לוחמי חטיבת החילוץ וההדרכה.

חטיבת החילוץ וההדרכה היא חטיבה לוחמת בעלת כשירות חילוץ במתארים שונים שהוקמה לפני כשלוש שנים. בזמן שגרה, החטיבה מבצעת פעילות מבצעית בגזרות יהודה ושומרון ובדרום ובעת אירועי חירום ומלחמה מוטלות על החטיבה משימות חילוץ בעורף מדינת ישראל ובחזית.

לראשונה מאז הקמת החטיבה, נערך מסע בן יומיים, בו לקחו חלק כלל חיילי ומפקדי החטיבה בשם ״מהפסגה לסיכה״. במסגרת המסע, טיילו כלל גדודי החטיבה ויחידותיה בשבילי הצפון ופקדו פסגות ועמקים, כחלק מתוכנית לחיזוק ערך אהבת הארץ, והקשר לנופיה ומורשתה. בסיומו של המסע נערכה עצרת החטיבה ובה נחשפה בפני מפקדיה ולוחמיה סיכת לוחם החילוץ החדשה.

הסיכה הייחודית מורכבת מארבעה אלמנטים:

כנפיים המסמלות את מערך החילוץ שפועל להצלת חיים במשימותיו בארץ ובעולם, בשגרה, בחירום ובמלחמה.

משולש זהב שמסמל את שלושת ערכי היסוד עליהם מבוססת תורת בניית צוותי החילוץ במערך: הנדסת החילוץ, רפואת החילוץ ופעולת החילוץ.

יד מחלצת אוחזת ביד נזקקת, המסמלות את הסיוע הרחב לאזרח והחברה כולה. כל אלה מונחים על החרב המייצגת את לוחמי החילוץ בחטיבה כקצה מבצעי ומקצועי.

"לפני כחצי שנה החל תהליך עיצוב ואישור סיכת לוחם החילוץ" אמר בטקס מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, אל"ם יוסי פינטו. "מיד בסיום מסלול ההכשרה, כל לוחמי ולוחמות החטיבה יוכלו לענוד בגאווה על דש חולצתם סיכה חדשה וייחודית - סיכת לוחם החילוץ".

עוד הוסיף מפקד החטיבה: "הסיכה מורכבת מאלמנטים המדגישים את ייחודה של חטיבת החילוץ ולוחמיה. במהלך השבוע הקרוב, מיד לאחר חשיפת הסיכה כל לוחם ולוחמת בחטיבה יוכלו לענוד אותה בגאווה. גאה בכם!״