מפקד גדוד רם מסכם תעסוקה מבצעית עמוסה בגזרת קלקיליה

גדוד רם של חטיבת החילוץ וההדרכה פעל בחודשים האחרונים למען משימה אחת - להגן על תושבי קלקיליה וביתם. לאחר תקופה של עבודה בלתי פוסקת והתמודדות יום-יומית עם אתגרים - סא"ל עוז ג'ינו, מפקד הגדוד, מסכם את התעסוקה המבצעית בגזרה: "אין משני לחיבור בין הגדוד לבין התושבים ביישובים"

16.07.20
מערכת אתר צה"ל

''בחצי השנה האחרונה, לקחתי פיקוד על גדוד רם של חטיבת החילוץ וההדרכה. נכנסתי ישר לתוך גזרה מורכבת, בה התמודדנו כגדוד עם לא מעט אתגרים. יום יום פעלנו למניעת החציה דרך התפר, סיכלנו אירועי טרור, פעלנו שעה שעה בצירי העומק.

"בזירה שכוללת מתיישבים לצד פלסטינים, מעורבים בטרור לצד בלתי מעורבים ואזרחים, נדרש דיוק אין סופי - היה עלינו לבצע אין ספור פעולות התקפיות כשלנגד עינינו עומדת משימת ההגנה על תושבי מדינת ישראל ועל גזרת צופים והעוברים בה.


צילום: יגאל סלבין

"השמירה על היישוב היא המשימה החשובה ביותר של הגדוד. עלינו מוטלת החובה לתת משמעות אמיתית לתושבים. אין משימה שביצענו ולא חשבנו קודם כל על האנשים עליהם אנחנו פועלים להגן. אין משני לחיבור בין הגדוד לבין התושבים.

"החיבור האמיתי והעמוק להתיישבות ולמרחבים ההיסטוריים חידדו והביאו אותנו להישגים. ביצענו סיורי שטח במרחבים הכפריים והתחברנו טוב יותר לשאלת ה-״למה״, הרי ״אדם שיש לו ׳למה׳, יוכל לשאת כל ׳איך׳.



צילום: יגאל סלבין

"ההתמודדות עם נגיף הקורונה גררה תקופה בה הלוחמים והלוחמות לא ראו את משפחותיהם למשך זמן רב, הדבר היווה אתגר גדול מאוד וראיתי בכך הזדמנות ענקית ללכד את המסגרות, לקדם את הכשירויות ולשמור טוב יותר על הגזרה.

"אני מסכם תקופת עשייה משמעותית בה פעלנו להחזיר את התושבים הביתה בשלום. זכיתי לפקד על הגדוד שלי, בעת הזו, לצדכם התושבים. כעת נשאר לקוות לימים טובים יותר ומלאי בשורות טובות".

מג''ד רם, סא''ל עוז ג'ינו מסכם תעסוקה מבצעית וצילומים של יגאל סלבין שהצטרף לפעילות האחרונה של הגדוד בזמן שסגרו 21 יום.