הגדנ"ע של יחידת "עוקץ"

שלושה ימים של כלבנות, לחימה והיכרות עם היחידה המיוחדת: אלו כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על הגדנ"ע של יחידת "עוקץ". יהיה נושך

22.08.18
אלון תשובה, מערכת את"צ

אם תמיד חלמתם או חלמתן להגיע ליחידת "עוקץ" הכתבה הזו היא בשבילכם: בתאריכים 2-4.10, 7-9.10, 10-12.10, תתקיים ההרשמה לגדנ"ע ייעודית של יחידת עוקץ והיא תאפשר למשתתפים בה להכיר את עולם הלחימה בכלל - ואת עולם הכלבנות בפרט.

"הגדנ"ע מיועדת לבעלי פרופיל 97 או 82, וללא סעיפים פוסלי לחימה ביחידות מיוחדות", מציין מפקד הגדנ"ע, רס"ן ע'. "היא מיועדת לנשים ולגברים, ואינה מוגדרת כגדנ"ע ממיינת - כלומר ללא מבחנים במהלכה וללא ניפויים".

ביום הראשון תתבצע קליטה ולאחריה יחלו החניכים לעבור תכנים אינטנסייבים בשלושה צירים: לוחמה, כלבנות מבצעית והיכרות עם היחידה. "בציר הלוחמה המועמדים ילמדו את עולם הלוחם ויקבלו טעימה מפעולותיו עד לרמת המטווח בנשק, ואפילו באמצעות תרגיל מסכם", מפרט מפקד הגדנ"ע.

"ביום הכלבנות המבצעית", הוא ממשיך, "המועמדים יעברו מספר שיעורים - מרמת התאוריה ועד לרמת הביצוע. כדי להבין עם מה עליהם להתמודד ומה אנחנו מצפים מהם, הם גם יעברו אימון עם כלב. ביום השלישי והאחרון המועמדים יצפו בתצוגת תכלית של היחידה, שתוסיף כיצד על הלוחם להתנהג בעת פעילות. יחד עם זאת, הם יעברו תרגיל משותף עם לוחמים מהיחידה, כדי שילמדו כיצד פועלים בזמן מבצע".

הגדנ"ע, כאמור, אינה ממיינת ופוסלת מועמדים, אך היא צעד ראשון לקראת הגיבוש אותו יעברו המלש"בים שינסו להתקבל ליחידה בעתיד. 

לאחר הגדנ"ע יזומנו המלש"בים לגיבוש מיוחד וראשוני. להבדיל מהגדנ"ע, הגיבוש יכלול בתוכו התמודדות עם מצבי לחץ פיזיים ומנטליים - ויבחן מי באמת מתאים לשרת ביחידת עוקץ. הטובים ביותר יתקבלו ליחידת עוקץ ויתגייסו ישירות אליה.

לאחר שיתגייסו יעברו החיילים טירונות ואימון מתקדם בבא"ח כפיר - בפלוגה ייעודית ליחידת עוקץ, כשלאחריה יגיעו לבסיס היחידה הממוקם במתקן אדם. "אנחנו עוברים לגיוס חד שנתי. אם פעם היינו מגייסים מחלקה בטירונות של כפיר, לאורך כמה מחזורים, היום אנחנו נקים פעם בשנה פלוגה ייעודית ליחידה. ברגע שהחלטנו לעשות את הגיבוש למלש"בים - הגדלנו את מרחב האיתור שלנו, וזאת בעצם הייתה המטרה", מסביר רס"ן ע', מפקד הגדנ"ע.

ולרס"ן ע' יש גם טיפ לאלו שינסו את מזלם בגנ"ע ובגיבוש: "הדבר הראשון שאני ארצה לראות זה בן אדם שיש לו מוטיבציה להיות לוחם, הרבה לפני שהוא רוצה להיות כלבן".

"אנחנו רוצים בראש ובראשונה לוחמים שידעו לעמוד בדרישות הגבוהות שנציב לו: הן בערכיו והן במקצועיות, בכושר הגופני ובשאיפה ללמוד ולהתפתח. תבואו חדורי מטרה ותראו לנו למה אתם מסוגלים".

"אם אתה חולם להיות לוחם עוקץ, משנת 2018 זו הדרך היחידה להתחיל את מסלול הלוחם של היחידה, בואו לגדנ"ע ותטעמו מעט מהעשייה הנרחבת של היחידה בשבוע שכולו למידה וחוויה" מסכם מפקד היחידה, סא"ל ג'.

להרשמה לגדנ"ע לחצו כאן