לוחמי חי"ר - לתחרות הזאת כדאי שתתחילו להתכונן

מטרות זזות, ירי בעזרת אמר"ל וסחיבת מריצה של מאה ק"ג - אלו רק חלק מהמקצים בתחרות החדשה שתצא לדרך בעוד מספר חודשים - אליפות הלוט"ר

11.05.22
ירדן מושליון, מערכת את"צ

כל לוחם בצבא חולם לקטוף את תואר המנצח באליפות הכושר הקרבי ובאליפות הקליעה. אז מה לגבי תחרות שמשלבת את שני העולמות יחד? ביחידת הלוט"ר החליטו לפתוח השנה תחרות חדשה, שתדמה מצבים אמיתיים שהלוחם עתיד לפגוש בשדה הקרב.

 

"האליפות הזו בודקת מגוון רב של כישורים. המטרה היא להכניס את הלוחמים למצבי סטרס, אדרנלין וחוסר וודאות, כדי שבשדה הקרב הם ידעו לפעול בזריזות ולקבל החלטות מהירות", משתף רס"ל הדר חזן, מד"ר היחידה.

מטרות נעות, ירי בעזרת אמצעים לראיית לילה, גרירת פצועים ודחיפת מזחלות של מאה קילוגרמים רגע לפני ירי הם רק חלק מהמקצים החדשים שיפגשו הלוחמים בתחרות הרחבה שעתידה להתקיים בעוד כמה חודשים. ״אנחנו מצפים שהיא תהיה בין אוגוסט לאוקטובר״, מציין רס״ל חזן.

את הפיילוט ביצעה היחידה לפני כשבועיים, כשלמתקן אדם הגיעו כל מדורי הלוט"ר - ארבעה נציגים מכל צוות. במשך יום שלם הם עברו מקצים בלתי פוסקים, הכוללים שטחים בנויים ופתוחים ומקצי יום ולילה.

"גם הקונספט של בחירת הקבוצות היה שונה", הוא מפרט, "כל מפקד צוות היה רשאי לבחור לוחם אחד, ואת השניים האחרים בחרתי ברנדומליות לגמרי. ככה יכולתי לוודא שאני באמת בודק את כל הלוחמים, ולא רק את הטובים ביותר מכל מדור".

לראשונה נעשה שימוש באבזרים שנלקחו מעולם הירי המעשי ואף בוצע שימוש באפליקציה חדשנית המציגה תוצאות בזמן אמת של המתחרים. ״נעזרנו בשופטים ויועצים חיצוניים מעולם הירי הספורטיבי גם בתכנון וגם בניהול התחרות, פתחנו את הדלת לכל מי שחשב שיכול לתרום לנו בהפקת האירוע וראינו ערך בעצות שלו״.

הפיילוט הוגדר כהצלחה מכל הבחינות והתגובות מצד הלוחמים היו חיוביות. "דרך האליפות הם התמודדו עם אתגרים שהם לא פוגשים כל יום. הייתה לנו הזדמנות לראות במה הם טובים ומה צריך לחזק", ממשיך רס"ל חזן, "העובדה שהם התכוננו לזה ובאו עם רעל בעיניים כדי לנצח כבר שיפרה אותם, וגרמה להם להתאמן יותר".

ועכשיו למנצחים:

מקום ראשון - צוות ממדור צלפים

מקום שני - צוות ממדור לוחמה

מקום שלישי - צוות ממדור לוחמה

"אנחנו כבר מעכשיו עובדים על האליפות הצה"לית שתתקיים בסוף השנה - מתכננים תרחישים נוספים ומנסים לחשוב איך עוד אפשר לאתגר את הלוחם, כדי שהוא יצא מהתחרות מחוזק ומוכן יותר לכל מה שלא יפגוש בהמשך".