אלו מי שעומדות מאחורי כל הצניחות בצה"ל. צפו

הן מתאימות כל מצנח לרגע האמת, בודקות שאין להן טעויות כי אפילו הקטנה ביותר יכולה לסכן חיים של לוחמים. בואו להכיר את מקפלות המצנחים

19.07.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

ממש סמוך לבסיס "תל נוף", כל אחד מהלוחמים שעוברים בש"ג שמוביל ליחידת צניחה והטסה מוכן להתחיל את אחד הקורסים המעניינים ביותר בהכשרה - קורס הצניחה, שבסופו יקבלו את כנפי הצניחה. אבל מה שאולי הם לא יודעים, זה שאפילו לפני שקפצו מהמטוס עוד פעם אחת, עומדת מקפלת מצנחים מאחורי כל מצנח שאיתו הם צונחים.


ראיון ועריכת תוכן: נויה בן גיגי ובר פרידמן, צילום: נועם אמיר, עריכת וידאו: אלה טולדנו

מקפלי ומקפלות המצנחים הם חלק מיחידת צניחה והטסה, הנמצאת תחת חטיבת מרום של זרוע היבשה. המקפלות אחראיות על תחזוק המצנחים לאורך כל שלב בהכשרת הלוחמים - מרגע קיפול המצנח ועד לאחרי הצניחה.

"עבודת הקיפול היא עבודה מורכבת, לפעמים אפילו קשה", מספרת רב"ט ליהי ביטון, מקפלת מצנחים, "אבל אני יודעת שיש לה משמעות, וזה מה שחשוב".

הן מקפלות את המצנחים על שולחנות ענקיים ובודקות בהם פגמים בתוך חדרים מאובזרים, כולן יחד. הן עוזרות אחת לשנייה כשצריך ובודקות שאף אחת לא שכחה אף צעד בדרך. "יש בערך 20 שלבים שצריך לבצע, זה לוקח בין חצי שעה לשעה וחצי לכל מצנח". 

"אני מרגישה את הסיפוק בכל יום, זה התפקיד הכי משמעותי בשבילי", רב"ט ביטון מסכמת, "למדתי על עצמי בתפקיד הזה שכל דבר שארצה לעשות, אוכל לעשות בצורה הטובה ביותר ולהצליח".