"נמשיך לטפח את תרבות הירי, כדי להבטיח את כשירותם של לוחמי צה"ל מול האתגרים המשתנים"

26.06.26
מערכת את"צ

היום נערך טקס החלפת מפקד מערך הירי בחטיבת מרום. הטקס התקיים בנוכחותם של קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תא"ל עומר כהן ומפקד חטיבת מרום, אל"ם י'. מפקד מערך הירי היוצא, סא"ל ח' מסיים את תפקידו לאחר כהונה של חמש שנים וישתחרר מהצבא לאחר 25 שנות שירות. במקומו נכנס לתפקיד סא"ל ס'.

סא"ל ח' הוביל את הקמת מערך הירי ותהליכים משמעותיים להטמעת אמל"ח ופתרונות ירי לאתגרים שכוחות צה"ל חוו בגזרות השונות. במהלך "מלחמת התקומה" שירת גם כמג"ד 5037 בחטיבה 11 והוביל את גדודו במבצעים משמעותיים בעזה ולבנון.

לאורך המלחמה, ניצב מערך הירי כאחד מעמודי התווך של בניין הכוח היבשתי וכרגל מרכזית בכשירות הלוחם", אמר מפקד חטיבת מרום, אל"ם י', "המערך אחראי על פיתוח התורה, על ההכשרות, על הכשירות, על ההדרכה ועל בניין הידע המקצועי. הוא משפיע על כל חייל ולוחם בכל חטיבה, זרוע ופיקוד בסדיר ובמילואים בצה"ל. סא"ל ח', כל חטיבת מרום מודה לך על שנים של עשייה משמעותית ועל תרומה לביטחון מדינת ישראל. סא"ל ס', בהצלחה רבה בתפקיד ובהובלת המערך קדימה".

"מערך הירי החל לקרום עור וגידים לפני המלחמה והקמתו התבצעה תוך כדי הלחימה", המשיך מפקד מערך הירי היוצא, סא"ל ח', "המערך עומד כל יום למבחן כאשר חיילי צה"ל נמצאים במגע עם האויב, המבחן הזה מהווה משוב לפעילות המערך. במהלך המלחמה הגענו לכל היחידות ולכל הגזרות על מנת לשפר את הקטלניות של צה"ל. אני גאה על ההזדמנות שקיבלתי לקחת חלק בהגנת המדינה ובמיוחד בעת הזו".

"אני מאחל הצלחה לסא”ל ח' ומודה לו על עשייתו רבת השנים למען המדינה ועל תרומתו המשמעותית", פסק מפקד מערך הירי הנכנס, סא"ל ס', "אני נכנס לתפקיד בענווה, בתחושת אחריות גדולה ובאמונה עמוקה באנשי המערך, שהם מקור העוצמה שלנו. יחד נמשיך לחזק את המקצועיות, לשמר אחידות מקצועית גבוהה ולטפח את תרבות הירי, וזאת כדי להבטיח את כשירותם של לוחמי צה”ל אל מול אתגרים המשתנים".