"זכות גדולה להוביל את הלוחמים הטובים ביותר"

02.03.17
מערכת אתר צה"ל

היום נערך טקס החלפת מפקד חטיבת הנח"ל בו מונה אלוף-משנה דן גולדפוס למפקד החטיבה הירוקה.

"חטיבת הנח״ל היא סמל, סמל של גבורה ולחימה, ובד בבד סמל של שירות ותרומה. זוהי עבורי זכות גדולה וכבוד רב להוביל את הלוחמים והחיילים הטובים ביותר שיש לחברה הישראלית ולצה"ל", אמר מפקד החטיבה הנכנס, אל"ם דן גולדפוס, "אני רוצה להודות למפקדיי שנותנים בי אמון ומניחים בידי את הזכות והכבוד לפקד על חטיבת הנח"ל. עמוס, בשמי ובשם החטיבה כולה אני רוצה להודות לך על שנתיים של עשייה, מסירות ועבודה אין קץ".

אל"ם גולדפוס מחליף בתפקידו את אל"ם עמוס הכהן אשר כיהן בתפקיד במהלך השנה וחצי האחרונות ופורש מצה"ל לאחר 20 שנות שירות. 
טקס ההחלפה נערך באנדרטת חטיבת הנח"ל בפרדס חנה, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף אמיר אבולעפיה, מפקדי ולוחמי החטיבה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

"לאורך כל הדרך האמנתי באנשים, ביכולתם, בתבונתם ובמסירותם, וכן בהקשבה ובמתן חופש פעולה לכפופים לי", אמר מפקד החטיבה היוצא, אל"ם עמוס הכהן, "המשיכו להוביל, המשיכו לפעול במצוינות והמשיכו לשמר את 'היתרון האנושי'", עוד הוסיף, "בנימה אישית עוד יותר, אני מסיים מסע ארוך שהחל בגיל 21 כחניך בפנימייה הצבאית והמשיך בתפקידים רבים ומרכזיים בטובות שביחידות ובליבת הפיקוד המבצעי של צה"ל. גופי נושא צלקות משתי פציעות שעברתי וזכרוני נושא דמויות של חברים ושותפים ששילמו בגופם ובנפשם על עמידתנו במשימה. אני גאה על הדרך, אני יוצא לדרך חדשה יחד עם משפחתי ומאחל הצלחה לכולכם. עלו והצליחו". 


מח"ט הנח"ל היוצא אל"ם עמוס הכהן