הצצה לפרויקט נח"ל בשביל ישראל

כבר מימי הנוער החלוצי הלוחם, דוגלת חטיבת הנח"ל בחיבור לארץ ולמורשתה. מתוך הערכים המובילים את הלך הרוח בחטיבה נולד פרויקט "נח"ל בשביל ישראל"

19.12.16
מערכת אתר צה"ל

פעם בשנה צועדים לוחמי חטיבת הנח"ל במסלול שביל ישראל מדן ועד אילת יחד עם בני נוער ממכינות קדם צבאיות ובתי ספר תיכונים מכל רחבי הארץ. המטרה: עידוד הגיוס לצה"ל לתפקידי לוחמה בכלל, ולשירות בחטיבת הנח"ל בפרט.

במהלך המסע משתתפים בני הנוער בפעילויות חברתיות ערכיות משותפות, ושומעים ממקור ראשון על חוויות השירות הקרבי ותפקיד הלוחם.

"לפני הגיוס זכיתי בעצמי לחוות שנה ייחודית כחניך במכינה", נזכר סמל רון דניאל, לוחם בגדס"ר של חטיבת הנח"ל. "המפגש עם חניכי המכינה הקדם צבאית "נטור" נתן לי הזדמנות לשתף מתוך חוויותיי כלוחם, לספר על המשמעות של השירות בצה"ל עבורי, ולענות על שאלות רבות בהן פנו אלי חבריי המכינה. הצעידה המשותפת, לצד הפעילויות החברתיות הייתה מהנה ומיוחדת, והרגשתי שיש לי הזדמנות ליצור שיח חשוב עם בני נוער שממש לפני מספר חודשים הייתי במקומם".

לדבריו, מעבר למשמעות הערכית, נותן הפרויקט, שמוביל אגף החינוך החטיבתי, הזדמנות ללוחמים להתגבש כגדוד וכחטיבה, להכיר זה את זה, ולהבין עוד יותר את תפקידם: "מתוך היומיים הלא שגרתיים בתוך המסגרת הצבאית, נוצרת אינטראקציה מיוחדת - אתה חושב על זה שאתה פה עם החברים הכי טובים שלך, שאתה נמצא לצידם כל יום ויום מהגיוס בבקו"ם ועד יום השחרור, ואתה מבין שלמרות הקשיים שצפים בשירות הלא פשוט, יש משמעות למה שאנחנו עושים פה, וחשוב לנסות להעביר את החוויה הזו לבני הנוער שיתגייסו לצבא אחרינו".

"זהו אירוע דגל המעודד גיוס ומביא לידי ביטוי את ערכיה של חטיבת הנח"ל בצורה מעשית. לוחמי החטיבה ימשיכו לצעוד מידי שנה בשבילי ארץ ישראל, אשר עליה הם כאן כדי לשמור", מדגישים בחטיבה.