רב"ט עידו גזית, לוחם בחטיבת הנח"ל

20.07.17
מערכת אתר צה"ל

אהלן, אני עידו גזית ואני לוחם בגדוד 50 של הנח"ל. התגייסתי בנוב' 16, סיימתי את ההכשרה ועליתי לגדוד. יצאתי לקורס מ"כים שעכשיו אני נמצא במהלכו.

ההכשרה היא תקופה לא פשוטה, השינוי מהאזרחות לצבא הוא קיצוני. תוסיפו לזה את הדיסטנס מהמפקדים, את המשמעת הנוקשה ואת תחושת הלבד שכולם מרגשים בהתחלה. תערבבו את כל הרכיבים היטב ואני בטוח שזה נשמע קשה ומתסכל. אבל הכי חשוב לזכור זה שבעצם, זה לא ״אני״ זה ״אנחנו״. מה זה אומר? זה אומר שאתם אף פעם לא לבד בבוץ, שכל מה שאתם מרגישים, גם הסובבים אתכם מרגישים.

ואיך זה משנה? זה משנה כי יש לכם את מי לשתף ועם מי לדבר, האנשים שיבינו אתכם הכי טוב נמצאים איתכם, כי אתם עוברים הכל ביחד.

מניסיוני האישי, הינה שני טיפים שיעזרו לכם לעבור את ההכשרה בטוב:
- תארגנו ערבי תרבות, הופעות של קטעים מקוריים, תחרויות, עובדות מביכות ואפילו תחרויות בישול. המפקדים מברכים יוזמות כאלו, וגם איזה מזל שסוגרים מידי פעם שבתות וחגים... 
- אמנם האוכל בצבא הוא לא כמו כל הסטיגמות שהיו עליו פעם, אבל עדיין לפעמים משעמם לאכול כל יום את האוכל בחדר האוכל או את מנות הקרב בשטח. לכן, תתארגנו ביחד על פק"ל אוכל, כלומר, כל אחד מביא תבלינים ורטבים. תבקשו מהסמל שלכם ארגז, תעצבו אותו היטב, והרי לכם, סעודה כיד המלך (חרדל דיז'ון, גרגירים וטונה. תזכרו מה אני אומר). אפשר להשקיע ולהכין פק"ל בריאות (טחינה, סילאן, אגוזים, גרנולה), פק"ל שחיתות (שוקולד, חמאת בוטנים, סוכריות צבעוניות).

אבל הטיפ הכי חשוב שאני יכול לתת לכם לקראת שירותכם הצבאי, זה שתתעניינו אחד בשני, תהיו אכפתים, תעזרו, תדחפו, תתבאסו אחד בשביל השני ותשמחו אחד עם השני. זה מה שעושה את ההבדל בהכשרה.

וכמובן, תנסו ליהנות!