כל התמונות והרגעים מהמסע מסכם המסלול של גדס"ר נח"ל

אחרי שנה וחודשיים של מסלול מאתגר, סוף-סוף הגיע הרגע לו חיכה מחזור נוב' 18 של חטיבת הנח"ל - המסע מסכם המסלול של הגדס"ר. ליווינו את הלוחמים ברגעים המרגשים והלא כל כך פשוטים שעברו, רגע לפני שהם מצטרפים רשמית למשפחה הירוקה. גלריה מיוחדת

12.02.20
מירב בראל, מערכת אתר צה"ל

הקילומטר האחרון במסע הוא רגע שכל לוחם מכיר. המרחק הזה, שמפריד בינך לבין סיום המסלול שעברת, אמור כביכול להיות הקשה מכולם. אבל כשהחיילים שעולים את העלייה התלולה לעבר פסגת הר "קנאים", בקרוב מאוד יהפכו ללוחמים מן המניין בגדס"ר נח"ל - נדמה כאילו אין זכר לאתגרי הפעילויות שהם חוו בשבוע האחרון.

"השבוע הזה היה לא קל בכלל ללוחמי גדס"ר נח"ל", מסביר מ"פ הכשרות בגדס"ר, סרן אביתר רייכמן. "התחלנו בצפון עם תרחיש לחימה במתאר צפוני בגבולות לבנון וסוריה, שכולל הליכה של 30 קילומטרים תוך כדי סחיבת ציוד כבד".

האתגרים בפניהם עמדו לוחמי הגדס"ר, לטענתו של סרן רייכמן, היו מורכבים במיוחד במחזור הזה: "חוץ מהעניין הפיזי של סחיבת משקלים, ההליכה המרובה ומזג האוויר שלא ריחם עלינו, היה לנו אתגר של 48 שעות ללא שינה - שהוסיף ממד נוסף של קושי. הלוחמים הצליחו לעמוד בכך באופן מרשים, וכשחושבים על זה - לרגע הזה בעצם הם ציפו והתכוננו במשך כל תקופת ההכשרה שלהם".

"זו פלוגה חזקה מאוד", מציין המ"פ, "ואני מאמין שהלוחמים המעולים בתוכה יוסיפו לחוזקם של הצוותים בגדס"ר נח"ל".