מג"ד 7107 במכתב לחיילים והמפקדים לקראת אימון גדודי

16.06.21
מערכת אתר צה"ל

מערכת אתר צה"ל | 16.06.2021

חיילי ומפקדי גדחה"ן 7107

אנו עומדים בפני פרק משמעותי, אימון גדודי מלא, המסיים את שנת 2021 שתחילתה כשירויות הבסיס ללוחם וסיומה באימוני המסגרת המלאים, רצף הכשרתי שיביא לשלמות הכשרה במסגרת.

התקופה האחרונה רק חידדה את ההבנה בקרבנו, כי המציאות משתנה תדיר, והמזה"ת יכול ברגע אחד להפוך "לחבית חומר נפץ" שתביא אותנו לנקודה בה מערכה קרקעית היא בלתי נמנעת.

בשנה האחרונה התחברו ה"כסוף" ל"ירוק", הגדוד משוייך לחטיבת הנח"ל לבניין הכוח ולהפעלתו. חטיבת הנח"ל, חטיבת חיל רגלים סדירה שלקחה חלק בכל מערכות ישראל מהקמתה ביולי 1982 .החיבור לחטיבה סדירה מביא עימו יתרונות רבים מחד, ומאידך גוזר רמת מוכנות וכשירות מקצועית.

האימון הקרוב הולך להיות אינטנסיבי, במתווה צפוני, אימון הנערך ברמת הגולן למסגרת גדודית שלא התאמנה על כלל מרכיבי הרק"ם משנת 2018 ,איננו מקלים ראש במורכבות האימון, ועדיין אשתדל להכין אתכם טוב ככל שאוכל ל"מלחמה" במידה ונדרש.

בחרתי לחדד מספר נושאים עוד בטרם נתחיל את האימון:
מבקש כי תגיעו מוקדם, במתווה האימון כל מחלקה שצברה את חייליה יוצאת להתאמן, המסגרות בגדוד לא תלויות האחת בשנייה, מחלקה אשר תתחיל את אימוניה מוקדם ככל הניתן לאחר צבירת אנשיה יעיד הדבר על רצינות ומחויבות לוחמיה. ללכידות ולמחויבות המחלקתית יש את המשקל הרב ביותר בהצלחתו ובאיכותו של האימון.

תאונות הדרכים, איש מאנשי בגדוד לא ייצא לביתו, יתר על כן ינהג ברכבו ללא שישן את השעות המתחייבות ע"פ הפקודות. נסיעה לרמה"ג היא ארוכה, אנא השתדלו למלא רכבים ולא לנהוג לבד כיחידים, או אף ל"עלות על ההגה" עייפים. איש מילואים שמגיע עם רכב פרטי לאימון יחנה את רכבו באזה"ת של קצרין ומשם ייאסף בטיולית לשטח.

"אין להגיע עם רכבים פרטיים לשטח האימון".

ערבות הדדית, לא כסיסמא, תקופת הקורונה אומנם הסתיימה ונדמה כי חזרנו כבר "לשפיות", לחיים רגילים, אינני יודע כיצד השפיעה תקופה זו על כל אחד ואחד מחיילי הגדוד, בתקופת מילואים אנו מתוודעים איש לרעהו, איננו מתכוונים להשאיר אף אחד מאחור. במידה ונראה כי מישהו צריך עזרה אנא עדכנו אותנו אפילו בצורה אנונימית.

התנהלות במהלך האימון, שטח האימון סמוך לשטחים אזרחיים והאימונים בו משפיעים על שגרת התושבים, בשטח האש עצמו יש "חירבאות" עתיקות, והרמה היא משמורות הטבע היפות במדינתנו. מבקש כי כל אחד ואחד יקפיד על הופעתו ודרך התנהלותו לאורך כל האימון, אין אנו רוצים להשאיר "חורבן" אחרינו.

היתרון הבולט של איש מילואים הוא הניסיון הרב שצבר לאורך השנים, אנא בואו נסיים את האימון ללא אירועיםחריגים וללא נפגעים בנפש.

צפוי לנו אימון מאתגר, חובת ההוכחה עלינו.