הצצה למה שמחכה למתגייסים החדשים לנח"ל

מחדר כושר חדש, דרך לש"ביה חכמה ועד אפליקציה מותאמת לכל חייל, בסיס האימונים החטיבתי של הנח"ל שינה את פניו. שמענו ממג"ד הבא"ח על החידושים בבסיס שהופך את המלש"בים - ללוחמים

13.08.23
הילה גד, מערכת את"צ

עם תיקים גדולים וחיוכים לחוצים, הטירונים החדשים של חטיבת הנח"ל ייכנסו היום בשערי בסיס האימונים החטיבתי בדרום הארץ. בשמונת החודשים הקרובים, הלוחמים לעתיד יעברו הכשרה ארוכה, שבמהלכה יהווה הבא"ח עבורם מעין בית שני. "מאזרחים לחיילים, ומחיילים ללוחמים. כל זה ב-8 חודשים", פותח מפקד בא"ח נח"ל, סא"ל מני עברי.

בחודשים האחרונים עבר הבא"ח מתיחת פנים: חדרי האוכל שופצו, חדר כושר חדש נבנה, הוקמה לש"ביה חכמה, הוצבו גם עמדות פריסה המשמשות כל חייל בבא"ח, ובקרוב תיכנס לשימוש אפליקציה חדשה שתשנה את תהליך הלמידה מקצה לקצה.

"אנחנו מבינים שתקופת ההדרכה היא שער הכניסה לצה"ל", מסביר סא"ל עברי, "הטירון חווה הכול בבא"ח, ולכן חשוב שיהיו תשתיות מספקות".

בבא"ח נח"ל יש כמובן לש"ביה רגילה, בה מתאמנים בלוחמה בשטח בנוי באש חיה, אך לאחרונה נכנסה לשימוש גם לש"ביה חכמה עם מאמן ירי מיוחד. "החייל יורה לכיוון מסך, והמסך מגיב לפי תרחישים מורכבים שהוזנו מראש", מפרט מפקד הבא"ח.

בשורה מרגשת נוספת היא שכבר במחזור הגיוס הקרוב יתחילו לוחמי סיירת הנח"ל באימונים על נגמ"ש האיתן החדש, שלו יתרונות טכנולוגיים רבים: 750 כוחות סוס, מהירות של כ-90 קמ"ש, גלגלים במקום זחל ועוד יתרונות נוספים

גם בתחום הדיגיטלי יש עדכונים מצד הבא"ח: "כל חייל שמגיע לכאן יוריד אל הטלפון האישי שלו אפליקציה חדשה - 'הקמפוס הדיגיטלי'", מסביר סרן דניאל אדזאשוילי, המד"ר של בא"ח נח"ל, שאחראי על כלל ההדרכות המתרחשות בבסיס.

האפליקציה המיוחדת, שפותחה באגף התקשוב על ידי יחידת שחר, תהיה מותאמת אישית לכל חייל, ותכלול את כל התכנים המקצועיים של מסלול ההכשרה שלו. למשל, אם הוא נדרש ללמוד על אמל"ח מסוים, האפליקציה תציג לו סרטוני הסבר על האמל"ח, שבסופם יעבור מבחן דרך הטלפון. "ככה נדע גם אנחנו וגם החייל איפה הוא עומד", מדגיש מד"ר הבא"ח.

בא"ח נח"ל הוא החלוץ בפרויקט החדש של זרוע היבשה, ובנובמבר הקרוב, "הקמפוס הדיגיטלי" עתיד להיכנס באופן סופי אל הבסיס. "הפרויקט הזה נובע מתוך הבנה שהדור משתנה, וההדרכה צריכה להשתנות בהתאם", משתף מד"ר הבא"ח. 

"זו זכות גדולה ואחריות גדולה לפקד על הבסיס", מסכם סא"ל עברי, "הטירונים מגיעים ביישנים ויוצאים לוחמים, ומרוויחים חברים לכל החיים. המטרה שלנו היא לספק להם את כל הכלים שהם צריכים. אני מאחל למחזור אוג' 23 הרבה הצלחה, וניפגש בבא"ח!"