הצצה מיוחדת ליריד הצנחנים הראשון

מהפכת הציוד עולה שלב: בחטיבת הצנחנים החליטו לערוך יריד מיוחד עבור לוחמיה, במהלכו, מוחלף הציוד הישן - מהמדים, דרך הנעליים ועד לאפוד והקסדה - בציוד חדש לגמרי. "איך שהלוחם נכנס למתחם, ואיך שהוא יוצא - זה עולם אחר"

06.12.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

 

אחרי תקופה ארוכה בה לוחמי חטיבת הצנחנים פעלו ושמרו על גזרת עזה וגזרת יהודה ושומרון, ורגע לפני שמתחילים שלושה חודשים של אימון, בחטיבה האדומה החליטו לקיים שבוע התארגנות מיוחד ויריד ראשון מסוגו שיסייע ללוחמים להגיע לקצה הכשירות המבצעית שלהם ולהיות מוכנים לשעת פקודה.   

אלפי צנחנים הגיעו למתחם היריד בבית ליד בו הוצבו תחנות רבות שנועדו לסייע ולדאוג לכל לוחם - מציוד לחימה חדש ועד למתן מענה לצרכים האישיים: 

  • תחנת החלפת מדים לכל לוחמי החטיבה - הלוחמים מסרו את המדים הישנים והמשופשפים שלהם, וקיבלו מדים חדשים.
  • תחנת קבלת ציוד לוחם חדש: משלוקרים, דרך מגני ברכיים ועד קסדות ומצנפות.
  • תחנת החלפת זוגות נעלי לוחם וקבלת מעילי פליז חדשים.
  • תחנת בחינת נשק - נשקים מוסמכים בחנו את תקינות הנשקים האישיים של הלוחמים ותיקנו אותם בעת הצורך.
  • תחנת תקשוב בה החליפו ללוחמים סוללות לאמצעים הצבאיים והאישיים שלהם, ובנוסף, תיקנו את מכשיריהם.
  • תחנת רפואה בה הלוחמים נפגשו עם דיאטן שבנה להם תפריט אישי, פגשו רופא שיניים וחובש שחיסן את המעוניינים בכך נגד שפעת.
  • תחנת שפצורים בה שני תופרים סייעו ללוחמים לשפצר את הציוד - מכיסוי שעון, חובק לנשק ושפצור הווסט. 
  • תחנת הכנת דסקיות, שם הכינו יותר אלפי דסקיות חדשות.
  • תחנת שי לכל צנחן, בה חולקו ללוחמים עיתון "במחנה", שקית שפצורים מיוחדת ואפילו אזניות.

 "בכל יום עברו באוהל היריד שני גדודים, הם נכנסו פלוגה אחר פלוגה", מסביר רס"ן מאור בן טוב, מפקד מערך הלוגיסטיקה של החטיבה. "כל לוחם קיבל בכניסה טופס שאותו נדרש למלא בין התחנות, כדי לוודא שכולם עברו בין כל התחנות, ויקבלו כמו יתר חבריהם את הציוד החדש".

"איך שהלוחם נכנס, ואיך שהוא יוצא - זה עולם אחר", מבהיר רס"ן בן טוב. "לוחם שבמשך חודשים ארוכים עשה תעסוקה מבצעית ארוכה ומורכבת, פעל במשך לילות, עבד והתאמן קשה במהלך כל השנה - נכנס לאוהל ויוצא מצדו השני חדש לגמרי. זאת החובה שלנו עבור הלוחמים, ואני מאמין שזה מה שימנע גם בעתיד כל שחיקה ויביא את החטיבה לשיא הכשירות המבצעית".  

במהלך יריד הצנחנים, מפקדים מכל קצוות צה"ל הגיעו להתרשם מהאירוע. "ברור לנו שנבצע יריד כזה גם בשנה הבאה", מבהיר רס"ן בן טוב ומציין: "הצלחת האירוע וההד שהוא יצר בקרב מפקדי היחידות השונות, הובילו לכך שהיריד המיוחד גם יועתק ויתקיים ביחידות נוספות בצבא".

"אני יודע שעכשיו הלוחמים יצאו מוכנים יותר, מאורגנים יותר ואפילו מגובשים יותר לאימון", מוסיף רס"ן בן טוב ומסכם: "כשאראה אותם מתאמנים עם המדים והציוד החדש, ארגיש שמימשתי את הייעוד שלי כקצין הלוגיסטיקה בחטיבה, והשפעתי בצורה ניכרת על מוכנות החטיבה לחירום".