חטיבת הצנחנים בטקס ההתייחדות השנתי עם חלליה

28.09.17
מערכת אתר צה"ל

היום (חמישי) התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכר 1,575 חללי יחידות הצנחנים, אשר נפלו תוך הגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה. 
 
הטקס, שהתקיים באנדרטת הצנחנים בסמוך לבסיס "תל נוף", נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד עוצבת "האש", תת-אלוף אורי גורדין, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יקי דולף, המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי היחידות בעבר ובהווה.

"הצנחנים, גיבורי התהילה", אמר תת-אלוף אורי גורדין למשפחות השכולות, "בדמם, בזיעת אפם, באבק על בגדיהם ובדמעותיהם, הפכו חלום נכזב, ערגת דורות - למציאות. בכל שנה אנחנו נפגשים כאן בין כסה לעשור להוקיר את זכרם של יקירכם".

"בכל שנה", הוסיף, "רוצים לבוא ולחזק ויוצאים מחוזקים מהעוצמה הבלתי נתפסת שלכם, של בני המשפחה שדוחפים אותנו להמשיך קדימה למרות האובדן המאיים להקדיר את השמיים כל בוקר מחדש. גם השנה לצערנו הגדול, נוספו שלוש משפחות למעגל השכול. אנחנו שנלחמנו ויודעים על מה, אנחנו נמשיך להגשים את החלום שנגדע לאחינו. מבקש לאחל לכולנו שנה טובה וחתימה טובה. לא נניח שנשכח את ההולכים".

"המציאות משתנה בקצב מסחרר, אך אתגר הביטחון נמצא מרכזי", הוסיף אלוף אביב כוכבי, "חלקים גדולים של העולם הערבי המקיף אותנו מתפוררים הן מן הבחינה המדינתית וחמור מכך, מתפוררים מן ההיבט הערכי מוסרי. כשדיאלוג ומשא ומתן הם האמצעים המרכזיים לפתרון סכסוכים בעולם, הסכין, הטיל והרקטה מדברים במזרח התיכון".

"כשערך החיים הולך ומתחזק, כאן באיזור הוא הופך לזול וחסר משמעות", הוא הדגיש, "הכאוס וחוסר היציבות נמצאים על סיפה של מדינת ישראל ועלינו להיערך מולם בנחישות ובמענה רלוונטי ויצירתי. על כך אנו שוקדים - על פיתוח יכולות ופיתוח התקפה לצד תכניות הגנה, שיסכלו את מזימות האויב ויביאו להכרעתו הברורה ביום פקודה".