האימון שהופך את לוחמי צה"ל לחזקים יותר מאי פעם

בעזרת מוטות ברזל ומשקולות - האימון החדש מאמן את לוחמי צה"ל בצורה אינטנסיבית כדי שיוכלו לסחוב עשרות קילוגרמים על גבם בזמן לחימה. חטיבת הצנחנים היו הראשונים לבצע את האימון שבימים אלה צפוי להתפשט לכלל היחידות בצבא. אז איך הם מתאמנים? צפו

30.04.18
מערכת אתר צה"ל

בחודשים האחרונים עוברת חטיבת הצנחנים מהפכה בתחום אימון הכושר הגופני. "שדה הקרב היום הוא שונה מאוד משהכרנו בעבר", מספר קצין האימון הגופני של חטיבת הצנחנים, רס"ן ברוך רם. "פעם נדרשו הלוחמים להסתער במהירות על האויב. חשבנו שחייל שרץ מהר יהיה יותר מוצלח, אבל היום אנחנו מבינים שלא. האויב הנוכחי שלנו הוא כזה שמוחבא היטב בעומק השטח, במרחק רב מאיתנו, ולכן אנחנו צריכים להכשיר לוחמים חזקים שיוכלו לשהות ולשרוד זמן רב בשטח עם משקל כבד על גבם".

על מנת לגשר על הפער התפיסתי שהתגלה בין טיפוח מהירות הלוחם בעבר, לפיתוח כוחו וחוזקו של הלוחם בהווה, בנה רס"ן רם תוכנית אימונים חדשה שזכתה לשם "בר-כוח". במסגרת האימון ייעזרו החיילים במוט הבר ובמשקולות, שעתידים לשפר בצורה משמעותית את חוסנם של לוחמי צה"ל.

האימון מורכב מחמישה תרגילים בסיסיים המתרכזים בשרירי הרגליים, הליבה, הגב והחזה. בנוסף, קיימת הבחירה - האם לבצע את האימון בסטים רצופים או לשלב את התרגילים עם ריצה ובכך ליצור אימון יותר פונקציונלי. "האימון מתאפיין בהיותו קצר, גמיש ופשוט, אולם הכי חשוב - אימון שבמהרה מראה את התוצאות בשטח", מוסיף רס"ן רם.

"באמצעות המוט הזה נוכל להפוך את החיילים שלנו לחזקים, אפקטיביים ויעילים הרבה יותר", קובע רס"ן רם. "בעומק השטח, בזמן אמת ובמטרה להכריע את האויב, הלוחמים צריכים להיות הכי מיומנים ומקצועיים בהתנהלותם המבצעית. כל זה לא יכול להתקיים ללא החוסן והכושר הגופני שלהם - האימון החדש ישדרג אותם בצורה משמעותית ויסייע לצה"ל לנצח במערכה הבאה".

כיום ישנם כ-200 מוטות שחולקו בין פלוגות החטיבה והבא"ח. "אנחנו מחויבים לביצוע אימון בר-כוח בכל זמן ובכל מקום - מהמוצב בהר דוב, דרך שבוע השדאות של טירוני הבא"ח ועד לפילבוקס בחברון. מוט הבר הוא חלק בלתי נפרד משירות הלוחם בחטיבת הצנחנים. כל צנחן יבצע את האימון מהרגע שיתגייס ועד ליום שחרורו", אומר רס"ן רם.

אולם, לא רק הצנחנים חווים את המהפך באימוני הכוח - הבשורה על איכות האימון מתפשטת בין כלל יחידות הצבא. "בשבוע שעבר העברתי את האימון בכנס קציני הכושר הגופני של צה"ל, למכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה ולבה"ד 1", מגלה רס"ן רם ומוסיף כי כבר בחודשים הקרובים, האימון החשוב עשוי להיכנס ולהשתרש ביחידות לוחמות נוספות.

"הצנחנים שביצעו את האימון בחודשים האחרונים כבר חזקים יותר משמעותית מבעבר. זו מהפכה שמתחילה כאן ועומדת לשנות את פני צה"ל", מסכם רס"ן רם. "אני בטוח ששנתיים קדימה נראה צה"ל כשיר וחזק הרבה יותר משהכרנו עד היום".