הצצה לשבוע המלחמה של חטיבת הצנחנים

היום לאחר חודשים ארוכים של הכשרה הסתיים שבוע המלחמה של מחזור אוגוסט 17. שבוע זה הוא גולת הכותרת בהכשרת הלוחם בחטיבת הצנחנים ומעמיד את חייליו במצבי קיצון.
בשבוע זה נבחן הלוחם בעמידה במצבי קיצון ואינספור שעות של לחימה באש חיה, בשטחים בנויים, שטחים פתוחים ולחימת סבך

19.02.18
מערכת אתר צה"ל

"חטיבת הצנחנים מיועדת להילחם בנקודות הקיצון של המערכה הבאה" אמר מפקד מגמת אוגוסט 17 רס"ן רביב שמר. "שבוע זה אכן מדמה את נקודות הקיצון האלו ומכיל בתוכו הליכת מרחקים ארוכים, שעות רבות של לחימה באש חיה , הסקות וסוגים שונים ומגוונים של לחימה. החיילים עמדו בצורה מרשימה ובאיתנות רבה בשבוע ואני בטוח שהם מוכנים למערכה הבאה".

שבוע זה מגיע בסיום ההכשרה של לוחם בחטיבת הצנחנים, לאחר שבועות רבים בהם אותגרו הלוחמים בתרגילים מורכבים וקשים פיזית ומנטלית. זאת על מנת להבטיח שהמשימה איתה יתמודדו הצנחנים במערכה הבאה תבוצע בצורה הטובה ביותר.

על מנת להתמודד עם אתגרי המשימות אותם ידרשו לוחמי חטיבת הצנחנים לבצע במערכה הבאה, וכדי להבטיח שיבצעו משימה זאת בצורה המיטבית והמקצועית ביותר, על הכשרת הצנחן להיות מחדשת, מגוונת ורלוונטית לאתגרי המערכה החדשה.

שבוע המלחמה הסתכם בהקפצה לפעילות אמת בגזרת החטיבה המרחבית "יהודה", שם פשטו לוחמי החטיבה על מספר יעדי טרור, במטרה למצוא אמל"ח ולסכל פעולות טרור עתידיות.

"אירוח וחניכת לוחמים בשלבי הכשרה מתקדמים בפעילויות מבצעיות בגזרה, זוהי חובה וזכות גדולה, מתוך ההבנה שהם אלה שבעוד זמן לא רב יהיו הכוח המבצעי שיפעל להגן על הישובים בגזרה במשימות תעסוקה שונות", אמר קצין האג"ם של חטיבת "יהודה", רס"ן גיא בסון. "נוסף על כך, פעילות בגזרה מבצעית שנעשית בזמן הכשרת הלוחמים, מאפשרת להם להתאמן כמו שידרשו להילחם במתארי הייחוס השונים. טבילת אש מבצעית מסוג זה מבטיחה לנו, המפקדים בשטח, שנקבל כוח מקצועי ומיומן בעת שאלה יסיימו את הכשרתם ויחלו לבצע את תעסוקתם המבצעית בגזרות השונות".

השבוע, לאחר שסיימו את שבוע המלחמה עתידים חיילי הכשרת אוגוסט 17 לקבל את הכומתה האדומה והיוקרתית לאחר מסע כומתה ארוך ומפרך אשר בסיומו יגיעו אל גבעת התחמושת שם נלחמו לוחמי העבר של חטיבת הצנחנים במהלך מלחמת ששת הימים.