תרגילים גדודיים של חטיבת הצנחנים שתוכננו לשבוע הקרוב - יידחו במספר ימים

17.10.20
מערכת אתר צה"ל

לאחר שחייל בצנחנים נמצא חיובי לקורונה במהלך תרח"ט סימולטיבי, ובהתאם להערכת מצב, הוחלט על דחיית התרגילים הגדודיים שתוכננו להתקיים בחטיבה בשבוע הבא, למועד אחר במהלך החודש הקרוב.

מתחקור האירוע על ידי גורמים רפואיים ופיקודיים עלה אמש כי חייל שנכח באחד המתקנים בהם התקיים השבוע התרח"ט במחנה עמנואל (בסיס ג'וליס) התגלה כחולה בקורונה. בעקבותיו, נכנסו לבידוד מפקדי הפלוגות שהשתתפו בתרגיל.

התרח״ט התקיים לאחר הערכת מצב מטכ״לית ובהתאם להחלטת מפקד זרוע היבשה, מתוך הכרה בחשיבות עליונה להמשך השמירה על כשירותו המבצעית של צה״ל. התרח״ט בוצע בהקפדה על אמצעי ההתגוננות השונים, בין היתר חלוקה לקפסולות שונות, הפרדה מסגרתית של מפקדי הפלוגות, מפקדי הגדודים ומפקד החטיבה. בנוסף, ענדו המשתתפים צמידים בצבעים שונים והקפידו על עטיית מסכות, כל זאת על מנת למנוע שרשרת הדבקה.

ביום השני של התרגיל, בעקבות גילוי תחלואה בקרב חיילי פלוגה שלא השתתפו בתרח"ט, הוחלט על בידוד מיידי של מפקד הפלוגה ושני החפ"קים שלו, שלקחו חלק בתרגיל - על מנת למנוע שרשרת הדבקות.

לשלושה נערכו דגימות, למרות שלאף אחד מהם לא היו תסמינים. לפי תוצאות הבדיקות שהגיעו אמש, נמצא כי אחד הלוחמים בחפ"ק חולה בקורונה, ואילו המ"פ ושאר חוליית החפ"ק, נמצאו שליליים.

מפקדי הפלוגות וחיילים נוספים ששהו במתחם, נכנסו מיידית לבידוד, זאת בנוסף לשאר הנוכחים במתקן שנדרשים לבידוד על פי הנחיות צה״ל ומשרד הבריאות. המ״פים צפויים להידגם מחר.

לאור כך, הוחלט על דחיית התרגילים הגדודיים של הצנחנים במספר ימים.

האירוע, כבכל מקרה של התפרצות קורונה ביחידות צה״ל, מתוחקר על ידי גורמים רפואיים ופיקודיים.