כך הפך גדוד 202 לאלוף הקליעה של צה"ל

לפני חודשיים הם זכו באליפות הנחשקת והפכו את 202 לגדוד שזכה במספר הפרסים הגבוה ביותר באליפות הקליעה. כעת, לכבוד הגיוס לצנחנים, ארגנו לכם את כל הטיפים הכי חשובים שיהפכו את המתגייסים החדשים ליורים הכי טובים בצה"ל

15.12.21
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

 

מאות הלוחמים החדשים שייכנסו מחר בשערי הבקו"ם עומדים רק בתחילתו של מסע הטירונות וההכשרה. במשך שמונת החודשים הקרובים, הם יעשו הכול כדי להפוך ללוחמים החדים והחזקים ביותר שאפשר. בפניהם תקופה ארוכה בה יעבדו קשה בדרכם להיות המדויקים ביותר בשלל תחומים - ביניהם ניתוח סיטואציות מורכבות, כושר גופני וניווטים. 

בצה"ל מחזקים את היכולת של הלוחם לירות בצורה מדויקת ולטווח ארוך, לתפעל את כלי המלחמה ולדעת להבחין בין סיכונים - ומדובר באתגר לא פשוט. מהסיבה הזו, הקימו בבית הספר לקליעה את האליפות השנתית למקצועות הירי - שנועדה לבחון את כלל הצבא, ובדרך, גם לתת להם תמריץ משמעותי לאימונים. 

ברשימת הזוכים באימוני האליפות השונים נמצאו חטיבות חי"ר ויחידות מיוחדות, לוחמי סיירת "חרוב" ואחרים - כל אלה הצליחו להתעלות על שאר המתחרים בעזרת הכישורים שלהם. אבל גדוד אחד שגרף יותר תארים מכולם,  התבלט במיוחד כשהצליח לזכות בשמונה גביעים. "ידענו שהחטיבה מגיעה כדי לזכות באליפות, אבל כש-202 חזרו עם שמונה גביעים - זה העיף לנו את הכובע", מתגאה סמח"ט צנחנים, סא"ל גדעון אליאסטם.

גדוד 202 לא רק זכה להיקרא הגדוד המצטיין - הוא גם תרם לזכיית הצנחנים בתואר החטיבה המנצחת. את תואר "המג"ד המצטיין" קיבל מפקד הגדוד, סא"ל אביאל בלחסן, שחייליו קיבלו, בנוסף, את תואר הרובאי המצטיין ועוד שלל תארים. "המפקדים הבכירים השתתפו, כלל היחידות נרתמו - אנחנו מבינים שיש באליפות הזו תמריץ גדול לאימונים של הלוחמים. אחרי הכול - מי לא רוצה להיות 'אלוף האלופים?'", סיפר אחד ממארגני התחרות. 

נציגי הגדוד הגיעו אל האליפות היישר מתע"ם בחטמ"ר אפרים שבגזרת איו"ש, לאחר שנבחרו בקפידה. "לא היה לנו רגע של מנוחה. בבוקר ירינו במסגרת האליפות, ומיד אחר כך, יצאנו למשימות מבצעיות ביום ובלילה. היינו חייבים לתמרן בין האימונים והתחרויות לרגעי האמת", מסביר גורם בגדוד הזוכה. 

בחטיבה הצליחו לבחור רשימה מצומצמת בלבד של לוחמים, וקיימו שבוע וחצי של מחנה אימונים בעצימות גבוהה במיוחד. "אחרי שסיננו את המתמיינים והגענו לרשימה סופית של לוחמים, יכולנו להקפיץ אותם בכמה רמות", משחזר אל"ם אליאסטם, "האימונים היו מסביב לשעון - קיימנו אימונים גופניים, תרגלנו ירי וקליעה , הכול בכדי להיות מדויקים בכל רגע ורגע מהאליפות". 

"צריך לדעת בזמן קצר ככל האפשר איך להשתמש בהדק נכון, ולשלוט היטב בבסיס של יסודות הקליעה", המשיך. "אתה יכול להתאמן בלי סוף, אבל רק אם תעשה את זה נכון - תתחיל להשתפר". לפי התוצאות שהשיגו הלוחמים באליפות הקליעה, כנראה שבבית הספר המקצועי של גדוד 202 עלו על הנוסחה המנצחת.

"צריך לעבוד על ארבעה יסודות עיקריים", מגלה סא"ל אליאסטם, ״נדרשים אימונים קדחתניים על טכניקות הירי היסודיות ביותר, הבנה מעמיקה של כלי הנשק והאמל"ח, חשיבה מבצעית, שתברר מהי דרך ההסתערות וכן איפה מתמקמים, וכמובן שהכול מתחיל ומסתכם בכושר הגופני - הסיבולת והכשירות הפיזית היא הבסיס להיות קלע מוצלח". 

"במסגרת ארבעת העקרונות האלה, צריך לשחק הרבה על מהירות ועל דיוק. התנועה יכולה להיות נהדרת, אבל אם היא לא תצליח להביא להכרעת האויב - לא עשינו בזה כלום", הוא מבהיר. "כל הלוחמים שפגשנו באליפות הם המיומנים ביותר, ואלה שיורים הכי טוב - עושים זאת לא כי הם נולדו עם היכולת הזו, אלא כי הם עבדו לפי הנוסחה - בסבלנות ובניתוח עצמי".

ללוחמים שיתגייסו מחר לחטיבה האדומה מצפה עוד דרך ארוכה, אבל אין ספק שהם יעשו הכול כדי לקלוע לכל המטרות שיוצבו בפניהם לאורך ההכשרה. ומי יודע? אולי בקרוב יוכלו גם לייצג את היחידה שלהם באליפויות הצה"ליות הבאות.