מי ניצח בתחרות "צנחן הברזל" של גדוד 202? התוצאות

על מסורת ארוכת השנים של תחרות 'צנחן הברזל' בטח שמעתם, אך הפעם היא התקיימה במתכונת מיוחדת. אחרי שתמרנו ברצועה ולקחו חלק גדול בלחימה, הגיע גדוד 202 ליום המיוחל עם אנרגיית שיא ומטרה אחת - לנצח. אז אילו פלוגות זכו במקצים ומי המנצחת האדומה ביותר? יצאנו לגלות

20.06.24
נויה בן גיגי, אביגיל ארליך ועמית דוידוב, מערכת את"צ

מרוץ הפיכת צמיגים, ספרינטים, הרמת משקולות ועוד מגוון מקצים ניצבו מול הלוחמים האדומים של 202 בתחרות הגדודית "צנחן הברזל", שהתקיימה בשני האחרון באשקלון. 

היום התחיל בריצה משותפת של הגדוד כולו עם זריחת השמש, שבסיומה, יצאו המתחרים לדרך. כל אחת משבע הפלוגות בחרה נציג אחד, החזק והמהיר ביותר, שייצג אותם בדרך לתואר הנכסף. 

המקצה הראשון היה מירוץ T-bar, בו החזיקו משקולות כבדות והתחרו הלוך חזור לאורך המגרש. רק הארבעה הראשונים המשיכו הלאה וחולקו לשני זוגות לטובת המקצה הבא - משיכת חבל. שני המנצחים מכל משיכת חבל התמודדו אחד נגד השני במרוץ של הפיכת גלגל, במשקל 43 ק"ג. 

בהמשך היום, הפלוגות התחרו גם כן במרוצי שליחים, כדורסל, כדורגל ואף שחייה. אומנם לא תחת כותרת "צנחן הברזל", אך גם תחרויות אלו שוכללו בנקודות לפלוגה המנצחת של היום כולו.

אז מי המנצחים?

אליהו לייזרוביץ, פלוגה ג'

פלוגה ג'

פלוגה ב'

פלוגה ב'

פלגת האש

פלוגה ב'

"היה לנו חשוב לקיים את התחרות, גם ואולי דווקא בעת הזו, לצד האימונים והלחימה", אומרים בגדוד ומדגישים את תרומת האירוע למורל ולגיבוש: "היום הזה הרים את מצב הרוח לגדוד כולו. זאת הפסקה קצרה מהשגרה בה נמצאים הלוחמים. אחת נדירה אומנם, אך נחוצה".