ערב מורשת בעוצבת הקומנדו

04.02.21
מערכת אתר צה"ל

אתמול (ד') נערך ערב מורשת בעוצבת הקומנדו. העוצבה, שהוקמה לפני כחמש שנים איחדה תחתיה את היחידות דובדבן, מגלן ואגוז. בשל הסגר והעלייה בתחלואה, התכנסה העוצבה דרך אפליקציית הזום לערב של חיבורים,שייכות ועוצמה.

החלק הראשון של הערב כלל מפגש אינטימי ומרגש בין המשפחות השכולות למפקדי העוצבה.
ובחלקו השני התכנסו כלל משרתי, לוחמי ומפקדי העוצבה לשמוע את מורשת "הקומנדו מאז ועד היום" ושמעו את סיפורם של דמויות ואירגונים שעל פי אופיים מתנהלות ופועלות יחידות העוצבה היום.


הסיפורים אותם שמעו החיילים והמפקדים בערב זה, הם הפרקים הראשונים בסיפורה של העוצבה, אלו שהתחילו לעצב ולבנות את נרטיב הקומנדו.
סיפורי האומץ והגבורה שסופרו הערב ממשיכים את הנרטיב ואת הכתיבה של הסיפור העוצבתי.
ערב זה הוא הראשון מתוך מספר ערבים שמטרתם לחבר בין המשפחות השכולות ללוחמים של היום, בין יחידות העוצבה, בין הצוותים השונים.כשהעוצבה מכירה את הסיפורים המשותפים, מדברים באותה השפה ומאוחדים - היא נהיית אגרוף חזק, עוצמתי ומדויק.

כהכנה לערב, חולק שי מחוץ לדלתות כלל המשפחות השכולות של העוצבה יחד עם איגרת מטעם מפקד העוצבה. המהלך היה מרגש ומשמעותי למשרתי העוצבה והמשפחות כאחד.

מדברי קצינת הנפגעים העוצבתית, סרן ת':
"דווקא בימים של סגר וריחוק חברתי היה לנו חשוב בעוצבה לעצור מהשגרה ולחבק את המשפחות השכולות במתכונת מורחבת ועומצתית מתמיד. ערב 'ויצמחו שורשים' הוא מופע ראשון מזה כשנתיים בו נפגשות המשפחות השכולות של שלוש יחידות העוצבה מגלן ,דובדבן ואגוז יחד תחת קורת גג אחת.


המופע החל בחלוקת שי לבתי המשפחות ביומים שקדמו לערב ויצרו תחושת לכידות וחיבור אצל המשפחות ואצל החיילים אשר לקחו חלק הפרוייקט.החיילים חזרו עם תחושת שליחות וסיפוק מלאי גאווה.


לי כקצינת נפגעים הייתה התרגשות גדולה לראות את 1200 המשתתפים בינהם משפחות שכולות , חברי עמותה , אנשי מילואים,לוחמים ומפקדים מתאגדים תחת סיפורי המורשת ויוצרים את יחד את זהותה של העוצבה כיום.


עוצבת הקומנדו הצמיחה הערב שורשים! ועכשיו היא חזקה יותר מאוחדת יותר עוצמתית יותר".

הערב תוכנן בשיתוף יחידת מעבירי הלפיד של חיל החינוך והנוער.