"אני מצדיע לכם על העשייה, ומוקיר את השפעתכם על התלמידים שהופכים לחיילים שלנו"

הם מכירים את הדור הבא של הטייסים ומחנכים אותו - ולא, לא מדובר במדריכי הטיסה וגם לא במדריכות סימולטור, אלא במורי ישראל המטפחים את לוחמי ומפקדי העתיד של חיל האוויר. סקירות ביטחוניות, סיורים בטייסות ושיח פתוח - כך מצדיע חיל האוויר לאלפי מורים 

18.06.18
כרמל ליבמן, מערכת את"צ

כ-1,200 מורים בבתי ספר תיכונים התארחו אתמול (שלישי), בבסיסי חיל האוויר ברחבי הארץ, במסגרת מיזם "מאווירים את זה הלאה". כל צוות מורים הגיע לבסיס הקרוב אליו, שם השתתף בסקירות ביטחונית מפי מפקדי הבסיסים, בסיורים בטייסות ובמעגלי שיח פתוח של מורים ומפקדים.

לבסיס חיל האוויר פלמחים הגיעו במהלך האירוע, שנערך לרגל חגיגות ה-70, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, שר החינוך, נפתלי בנט וזוכת פרס ישראל ומרים פרץ שהייתה שותפה בתכנון המיזם מתוקף תפקידה כמנהלת מרכז ההדרכה הארצי לשירות בצה"ל.

במסגרת מעגלי השיח דנו המפקדים והמורים באתגרים משותפים ובדרכי פעולה משותפות להמשך. כל זאת, מתוך ההבנה כי יש קשר ישיר בין החינוך בבתי הספר להשתלבות בשדרת הפיקוד, וכי למורים השפעה רבה בעיצוב דור העתיד של הלוחמים והמפקדים בחיל האוויר.

"יש לנו את ההזדמנות לפגוש את המורים של כולנו, שהשפיעו עלינו להיות משרתים בצה"ל ובחיל האוויר, מפקדים בכל המקצועות ולתרום לביטחון מדינת ישראל", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. "הצבא הוא המשך ישיר של מלאכת החינוך של החברה הישראלית שמסתיימת בכיתה י"ב, נמשכת בצה"ל ואחר כך כל אחד מאיתנו יוצא לדרכו".

"לכן מתוך הוקרה על פועלכם במערכת החינוך, ועל ההשפעה שלכם על התלמידים שהופכים להיות חיילים שלנו, רצינו לפתוח בפניכם את בסיסי חיל האוויר", הוסיף האלוף נורקין, "אני מצדיע לכם על העשייה שלכם, על זה שאתם מחנכים את הנוער ומביאים אותו למקום שבו אנחנו לוקחים אותו והופכים אותו להיות חייל, לוחם, טכנאי, איש טכנולוגיה, מנהלה, תעופה או מודיעין".

"אנחנו פועלים רבות לחינוך החיילים והעצמת המפקדים, לצד הפעילות המבצעית, וגאים שרבים מחיילינו מתנדבים בקהילה", ציין באירוע מפקד בסיס חיל האוויר פלמחים, תא"ל נמרוד שפרוני, בפנייה נרגשת למורים. "אנחנו עוסקים בערכים, וזה המסר שלי מכאן - אנחנו ממשיכים את העבודה שלכם בבתי הספר".