כל מה שרציתם לדעת על לוחמי 669

27.05.22
מערכת את"צ

היחידה המיוחדת לחילוץ טקטי של חיל האוויר, היא אחת מ-4 היחידות המיוחדות של צה"ל. היחידה מחלצת ומצילה חיים בשדה הקרב, תחת איומים משתנים בכלל הזירות - בשגרה, במב"ם ובמלחמה.

מדובר בלוחמי כוחות מיוחדים קרביים עם הכשרה ייעודית וייחודית, הכשירים לפעול בכול תוואי שטח אפשרי, בתנאי אי-ודאות קיצוניים ועם דרישות כשירות חריגות ללוחמי צה"ל. לוחמי חילוץ טקטיים מוכשרים לפעולה בכל זירת מבצעים בה צה"ל פועל ואף מעבר לזירת המלחמה. עם נוהל קרב או בהזנקה, נדרשים לוחמי היחידה למימוש מהיר ומדויק של משימת החילוץ ולהתגבר על כל איום ואתגר בדרך להצלת החיים.

מסלול ההכשרה של לוחם 669 נחשב לאינטנסיבי ומגוון במיוחד. הוא אורך כשנה ושמונה חודשים, וכולל כשירויות מגוונות וייחודיות באוויר ביבשה ובים. חיילי המסלול מאותגרים עד לקצה גבול היכולת, כדי לוודא שבזמן אמת, בפעילות מבצעית, הלוחמים יהיו מסוגלים לעמוד בקושי ובלחץ הכרוכים בחילוץ קרבי.

הכשרת הלוחמים נעשית בבית הספר לכוחות אוויר מיוחדים, שהוקם בינואר 2022 כחלק משינוי תפיסתי בחיל האוויר להפעלת כוחות אוויר מיוחדים, כדי להמשיך להעלות את האפקטיביות המבצעית של היחידות והזרוע. הלוחמים עוברים הכשרות מתקדמות במגוון תחומים ביניהם לחימת כוחות מיוחדים, ניווטים, צלילה, צניחה, גלישה עם חבלים, חובשות, ירידה באמצעות כבל ממסוק ועבודה צמודה עם מסוקי הסער והקרב של חיל האוויר.