49 בוגרי ובוגרות "תלפיות" סיימו את תוכנית המצוינות

10.11.22
מערכת את"צ

טקס הסיום של מחזור מ"א בתוכנית המצוינות "תלפיות" התקיים אתמול (רביעי), באוניברסיטה העברית בירושלים, בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ראש המנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, ומשפחות הבוגרים.

במהלך הטקס הוענקה סיכת "תלפיות" ודרגות סגן ל-49 בוגרי ובוגרות התוכנית. הבוגרים סיימו את מסלול "תלפיות" לאחר כשלוש שנים בהן השלימו תואר אקדמי בפיזיקה, במדעי המחשב או במתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, לצד מסלול הכשרה צבאי שנמשך לאורך כל שנות התואר. ההכשרה הצבאית כללה טירונות חי"ר בחטיבת הצנחנים, בה הוכשרו הצוערות והצוערים לרובאי 04, קורס קציני יבשה או מטה, וסדרות שונות להכרת המשימות, האתגרים, אמצעי הלחימה המחקר והפיתוח בכל זרועות מערכת הביטחון.

עם סיום ההכשרה ישתלבו בוגרי מחזור מ"א בשלל גופי צה"ל וזרועות הביטחון, מיחידות הסייבר, המודיעין, פיתוח אמצעי הלחימה והסנסורים ועד לסיירות ויחידות מיוחדות.

הבוגרים הטריים יחלו לשרת כקצינים בנקודות מפתח בממשק שבין מבצעים, מודיעין לטכנולוגיה.

תוכנית "תלפיות" הינה תוכנית הדגל של מערכת הביטחון לפיתוח מנהיגות ביטחונית-טכנולוגית, המובלת על ידי חיל האוויר והמנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, בשיתוף עם האוניברסיטה העברית בירושלים.

"מסיימי הקורס, אתם מצטרפים לצבא מיוחד מאוד", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "אין שום צבא בעולם שמתמודד בו זמנית עם שש זירות ובכולן צריך לפעול. בכל זירה צריכות להיות יכולות מודיעין, תקשוב, הגנה והתקפה. ככל שהטכנולוגיה בעולם מתפתחת כך גם מתפתחת הטכנולוגיה של אויבנו, זאת הסיבה שאנחנו צריכים להיות לא צעד אחד לפני כולם, אלא הרבה צעדים לפני כולם - ולכן, אנחנו צריכים את מיטב האנשים שיוכלו להאיץ את ההתקדמות שלנו".

"בוגרים יקרים - אתם רכיב הביטחון הלאומי", המשיך הרמטכ"ל, "אני רוצה להזכיר את מאחורי הקלעים של פתיחת מבצע 'עלות השחר' שבו הבאנו מודיעין משובח על כל סוגי המטרות, מהמטרה הראשונה של סיכול מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האסלאמי. המודיעין הזה אפשר לנו לדעת לא רק באיזו קומה, לא רק באיזו חדר, אלא גם לדעת איזה בלתי מעורבים יש שם כדי שלא נפגע במי שלא צריך, זה ממשיך לייצור הפצצה ולזווית המדויקת של המטוס שהוא מטיל את הפצצה. זוהי דוגמה אחת מני אלף שקורות ביום, שמאחוריהן עומדים אנשי תלפיות. אני מעריך אתכם מאוד. שיהיה לכם בהצלחה בהמשך".

"אנחנו מצויים בעידן של תהפוכות ושינויים טכנולוגיים אדירים - גם בעולם האזרחי וגם בעולם הצבאי", קבע ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, "חלקן מצויות בידינו, וחלקן מנוצלות בידי אויבנו. תרומתם רבת השנים של בוגרי ובוגרות תלפיות לביטחון המדינה היא מוכחת וידועה. אנחנו סומכים עליכם שתדעו להציב את חזית הידע הטכנולוגית העולמית, ותדעו לשלב יצירתיות, חדשנות ותעוזה טכנולוגית שמשולבת בהבנה מבצעית, לביטחון המדינה".

"בתפקידיי האחרונים התבלטה בעיניי התרומה של בוגרי תלפיות לעשייה ולמצוינות שלנו", הצהיר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "למעטים בינינו יש השפעה רחבה ומשמעותית על ליבת העשייה המבצעית ועל יכולותיו של צה"ל. מכם- הבוגרים, מצופה שתהיו "ראשית הצירים" במגמה זו. כשאתם בבסיס ההתהוות וההשתנות, אני בטוח שנמשיך להיות צבא הצועד צעד וחצי לפני אויביו, צבא חדשני וטכנולוגי, לוחם ומנצח. חיל האוויר גאה להוביל את התוכנית העוצמתית והמיוחדת של תלפיות".