מפקד חדש לבסיס חיל האוויר "תל נוף"

15.09.22
מערכת את"צ

תא"ל דרור לוי נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר "תל-נוף" (בח"א 8) במקומו של תא"ל עודד כהן, אשר שירת בתפקיד בשלוש שנים האחרונות. תא"ל עודד כהן יסיים את שירותו הצבאי לאחר 31 שנים.
טקס חילופי המפקדים נערך אמש (רביעי), בבסיס חיל האוויר "תל-נוף", במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"כל מי ששירת או משרת בתל-נוף", פתח מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "חש את העוצמה שאופפת את המקום המדהים הזה, ששורשיו עוד בהקמתו ב-1948. מראשית ימיו של תל-נוף היו כאן יכולות, תשתיות וכשירויות מיוחדות וייחודיות רק לבסיס הזה, מכאן יצאו למלחמות ישראל לוחמים ומפקדים מהשורה הראשונה".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר

"עודד", הוא המשיך, "על כל זאת היית מפקד בשלוש השנים האחרונות, כהרגלך, עשית זאת בצורה מעוררת השתאות והערכה. היום אתה מסיים גם 31 שנות שירות בצה"ל, במסלול תובעני שבו היית תמיד בליבת העשייה המבצעית והפיקודית. דרור - אתגרים רבים על הפרק, חלקם ממש בתקופה הקרובה, אני בטוח וסבור שתצעיד את הבסיס קדימה לעמידה מלאה בהם".

"תפקידנו כאן, בראש ובראשונה, לשמור על בטחונה של מדינת ישראל", אמר מפקד בסיס 'תל-נוף' היוצא, תא"ל עודד כהן, "בזכותכם, אנשי הבסיס, אנחנו ערוכים ומוכנים לכל משימה. לשירות בצה"ל תפקיד מכריע בעיצוב החברה הישראלית, עוצמתו האדירה של הבסיס - החברתית, המבצעית, היא בכם, המשרתים החרוצים, אתם המראה של המדינה שלנו. קשה להתחיל לסכם כיצד חיל-האוויר השפיע על חיי ודמותי: למדתי לטוס, להילחם, להפעיל כוח ולמדתי את משמעות הדיוק בקרקע ובאוויר, חשתי את כובד האחריות, הכרתי את אשתי, הכרתי משפחה".

מפקד בסיס 'תל-נוף' הנכנס, תא"ל דרור לוי

"חיל-האוויר העניק לי את הזכות להיות מפקד ולוחם, ומילא אותי ביכולות וחוויות רבות מספור", הוא הוסיף, "אני ניצב מולכם ולבי כואב וזוכר את פקודיי שלא זכו לחזור הביתה למשפחותיהם המדהימות. אני מעביר היום את הפיקוד על הבסיס לתא"ל דרור לוי, חברי היקר. על בסיס ניסיון העבר שלנו אני רגוע ומאושר, אתה האיש הנכון ואין מתאים ממך לקחת את הבסיס ולהוביל אותו לעבר האתגרים הגדולים העומדים בפניו, אני בטוח שתשכיל להשתמש בנסיונך הרב מהפיקוד בשדה ובמטה בניין הכוח לתפקיד המאתגר של מפקד בסיס מבצעי בתקופה משמעותית".

"בתחושת כבוד והבנת גודל האחריות, אני מקבל לידי היום את הפיקוד על בסיס 'תל-נוף'", הכריז מפקד בסיס 'תל-נוף' הנכנס, תא"ל דרור לוי, "הבסיס אמון, לאורך כל שנותיו, על הוצאה לפועל של יכולות ייחודיות, מגוונות ואסטרטגיות, בסיס המהווה מרכיב משמעותי בכוחה של מדינת ישראל קרוב ל-75 שנים. אנשי תל-נוף, אנשיי, נפלה בידינו הזכות לשרת את מדינת ישראל ולהיות אמונים על ביטחונה. עודד חברי הטוב, זו לא הפעם הראשונה שאני זוכה להחליפך בעמדת הפיקוד, כמו בעבר, גם הפעם אני רואה בבירור את חותמך בכל פינה של הבסיס, מאחל לך הצלחה בהמשך הדרך".