חברי הילדות שסללו יחד את כל הדרך עד לסוללה

הם היו חברים טובים עוד מילדות, וחשבו שיעשו הכול ביחד, אבל לא דמיינו שישרתו באותו בסיס במערך ההגנ"א. רום ליווה את יונתן ביום הגיוס, עקב אחר מסלולו, ובמקרה שניהם שובצו לאותו גדוד באותה סוללה. בשבוע שעבר, גם בטקס סיום הקק"ץ, סמ״ר רום היה שם בשביל יונתן - בתור חבר מהבית, מפקד בהכשרה ושותף לגאוות היחידה

21.02.22
אודם כץ, מערכת אתר צה"ל

21 צוערים וצוערות ניצבו יחד על רחבת המסדרים, בערב הקריר של רביעי שעבר בלב הנגב. שם הוצגו לראווה ״יהלום״, ״חץ״, ״קלע דוד״, ו״כיפת ברזל״. המרהיבות של ארבע מערכות מערך ההגנה האווירית כמעט והסיטה את תשומת הלב מהפנים הסמוקות של המסיימים הנרגשים. 

הצוערים, שבשעת כתיבת מילים אלו, כבר זכאים, אחרי מסלול שארך כשנה, לתואר ״קצינים״, יתפזרו בין המערכות ומהשבוע כבר יפקדו על דור העתיד של המערך. 

אחד מהם הוא סג״ם יונתן, שהתחיל את השירות שלו בהגנ"א בעקבות חברו הטוב מהבית, סמ״ר רום, שהתגייס כמה חודשים לפניו. מאז, שובצו השניים לגדוד 947 ולאותה סוללה, ועברו יחד את אותה הדרך במערך, כשבשלב מסוים בהכשרה פיקד רום על יונתן. 

״אנחנו מכירים מאז שאנחנו ממש קטנים ומלווים אחד את השני בהרבה צמתים, אבל בחיים לא דמיינתי שנשרת יחד באותו בסיס, וללא ספק השירות שלי נעשה הרבה יותר טוב בזכות זה״, משתף בחיוך סמ״ר רום. 

וביום הטקס, ישב סמ״ר רום עם הוריו של סג״ם יונתן  - גם כחבר מהבית, וגם כמפקד לשעבר, פרטנר לארוחות צהריים בביסל״א ושותף לגאוות היחידה של הסוללה. 

כשאני שואלת את סג״ם יונתן איך הגיע דווקא למערך ההגנ״א, הוא ישר נזכר בחיוך: "יש לי במגירה בבית ספרון הסבר על מערכות נשק של הגנ״א, שרום הביא לי כשהתגייס״. וזו הייתה תחילתה של ידידות מופלאה בינו לבין המערך, שנבנתה בשילוב ידידות מופלאה אחרת בינו לבין חברו.

״כשהגעתי, הבנתי מאוד מהר כמה אני רוצה להתקדם פה ולהשפיע. כבר בטירונות התעניינתי במערכות ובעשייה כאן. בגלל זה גם החלטתי להמשיך בערוץ הפיקודי הלאה לקצונה״, מסביר סג״ם יונתן. 

דרכיהם של החברים נפגשו שוב - בזמן שסג״ם יונתן היה בקורס מפקדים ובהשלמה לקצונה, זכו השניים לראות אחד את השני לעיתים קרובות. באותו הזמן, סמ״ר רום היה לוחם בכיפת ברזל ואחרי שמונה חודשים יצא לקורס מפקדים, והיום משרת כמ״כ טירונים בביסל״א. 

״הוא עקב אחריי לאורך הדרך - מאותה מחלקה בטירונות, עם אותו מפקד, ועד לאותה סוללה ממש, וכל הדרך חזרה לבסיס ההכשרות״, משתף בשמחה סמ״ר רום. 

״היום, יש לנו חברים משותפים גם מהצבא. בגלל שאת רוב הדרך שלו אני עשיתי לפניו, יוצא לי להכיר אנשים בצוות שאחרי זה פיקדו עליו״, ממשיך המפקד, שבעוד שבוע יחזור לפקד על אותה סוללה בו עברו גם הוא וגם חברו הטוב. 

הדרך המשותפת של השניים הגיעה לשיאה באותו טקס מרגש - כשמפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ומפקד מערך ההגנ"א, תא"ל גלעד בירן, חשפו לסג״ם יונתן את הארון שעל כתפו. 

״אתם החלטתם שלא די בכך, החלטתם שזה התור שלכם להשפיע, ליזום ולהנהיג״, כך שולח אותם לדרכם, מפקד ביסל״א, אל״ם קובי רגב. את אותו הדבר ממש  אומר סג"ם יונתן על חברו הטוב: ״לא היה לי ספק שלרום יש יכולות פיקוד ואת התושייה לדחוף לכך״. 

"אתם מכירים את המשימה ואני יודע שאפשר לסמוך עליכם", מתגאה אלוף נורקין, "המשיכו ללמוד ולהיות סקרנים, לתחקר ולחפש כל הזמן מה ניתן לשפר״. ואת המסר הדומה, מעביר סמ״ר רום לחברו: "אני יודע שהוא ייצג את כל מה שקשור אלינו בצורה הכי טובה ואני סומך עליו לגמרי". 

״בתקופה בה האיומים מהאוויר על ישראל מתעצמים, וחשיבותה של ההגנה האווירית לביטחון הלאומי הולכת וגדלה, ניתנות בידכם הזכות והחובה להנהיג לוחמים להגנת שמיה של המולדת״, מסכם תא״ל בירן, ובכך מתמצת את חשיבות העבודה של השניים וניתן רק להסיק, שהחברות שלהם מהווה עבורם כוח נוסף לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר.