מה מחפשת פלוגה של יחידת העילית יהל"ם בבסיס חיל האוויר?

הלוחמים האלה מוקפצים למשימות בכל הארץ - ותוך דקות ספורות כבר תמצאו אותם על המסוק, בדרכם לבצע את המשימה. הכירו את פלוגת ספי״ר, שמרימה את ההנדסה הקרבית לשמיים

03.02.22
רוני קולמן, מערכת אתר חיל האוויר
יחידת יהל"ם היא יחידה מוכרת בזרוע היבשה, שרבים שמעו על פעילותה, אך מעט סופר על שיתוף הפעולה שלה עם חיל-האוויר. בחיל בו אמצעי הלחימה שונים, וזירות ההתמודדות נפרדות משל שאר הצבא, יש צורך בלוחמים שידעו כיצד להתמקד במשימות המיוחדות שלו, ובדיוק לשם כך הוקמה פלוגת ספיר.
הורד תמונה
צילום: רועי קור
הורד תמונה
צילום: רועי קור

לוחמי ספי"ר כאמור הם לוחמים של זרוע היבשה, אך שעובדים באופן צמוד עם החיל ומבצעים את משימותיו. "אנחנו מבצעים משימות קרקעיות והניוד שלנו הוא אווירי. זה היתרון שלנו - לדבר את שפת חיל-האוויר, ולעשות משימות בקרקע", מצהיר סרן ע', קצין ס"פ חיל-האוויר.


מאפס למאה

הצוות היושב בגף כולל מספר לוחמים ומתחלף אחת לחודשיים. ובזמן שהצוותים לא נמצאים בפלמחים, הם עושים עבודה רגילה של כוחות היבשה. "אני וסרן ע' הם אלו שמלווים את הצוות בתקופה שלו כאן בפלמחים. כשהם מגיעים לפה, אנחנו מעבירים להם קא"ם (קורס אימון מתקדם) במשך שבוע, בו הם לומדים על החיל ואיך להתמודד עם המצבים בהם יתקלו במהלך שהותם בחיל-האוויר. אחרי שהם עוברים את שלב ההכשרה, הם מתחילים בתעסוקה המבצעית שלהם", מספר רס"ר ב'.