תא"ל שלומי קונפורטי מונה לראש להק ציוד בחיל האוויר
אחרי 5 שנים, סיים היום תא"ל שמעון צנציפר את תפקידו בתור ראש להק ציוד, והעביר את הפיקוד לתא"ל שלומי קונפורטי. "ידך היתה בכל. ממרומי החלל בניסויים עתירי אנרגיה, שקשה לתפוס איך נמצא להם נתיב ויכולת ביצוע, ועד לטכנאי בדת"ק שהיה מצוייד בטאבלט עדכני, בכיפה סטרילית ומפקד מסור - שיידע עד כמה חשובים הוא ועשייתו למדינה"
בטקס שנערך הערב (שלישי) בבסיס תל-נוף, סיכם תא"ל שמעון צנציפר 28 שנות שירות בחיל-האוויר. את הפיקוד על להק ציוד הוא העביר לתא"ל שלומי קונפורטי. הטקס נערך בראשות מפקד חיל-האוויר ופורום הפיקוד הבכיר של החיל.
"ידך היתה בכל"
"בחמש השנים האחרונות הוביל תת-אלוף שמעון צנציפר את המערך הטכני", פתח מפקד חיל-האוויר, אלוף תומר בר. "קצרה היריעה מלפרט את הישיגך, הם הישיגי המערך והחיל כולו. הרשימה עד כדי כך ארוכה שאני חושש שמא אשכח תחום, מקצוע או משמרת. הרי ידך היתה בכל. ממרומי החלל בניסויים עתירי אנרגיה, שקשה לתפוס איך נמצא להם נתיב ויכולת ביצוע, ועד לטכנאי בדת"ק שהיה מצוייד בטאבלט עדכני, בכיפה סטרילית ומפקד מסור - שיידע עד כמה חשובים הוא ועשייתו למדינה. סמכתי עליך בסוגיות הרגישות והמורכבות ביותר. היית ליועץ מקצועי, אך גם לשותף בכיר בכל תהליך, סוגייה ואתגר בחיל כולו".
בשנת 1990 התגייס מלש"ב צעיר לעתודה האקדמית של צה"ל. היה זה רק טבעי לאחר שבתיכון למד במגמה הטכנולוגית. בגיוסו הוא קיבל מדים ירוקים, אך חיש מהר הפך לסטודנט מן המניין, ולמד במשך ארבע שנים תואר ראשון בהנדסת מכונות בטכניון שבחיפה. בסיום התואר, הוא קיבל שיבוץ בחיל-האוויר כקצין גף חקירת כשלונות טכניים ביא"א 22, שהיא יחידת האחזקה הגדולה והמרכזית של החיל, בה משביחים ומשקמים כלי-טיס באופן מקצועי ומעמיק.
לאחר 6 שנים ביא"א 22 הפך תא"ל צנציפר לראש מדור מבנה F-16, תפקיד בו עבר למטה, ישב תחת מחלקת מטוסים וקיבל סמכויות רבות בכל הנוגע לאחזקתם של מטוסי החיל מדגם זה. במקביל, המשיך את לימודיו האקדמיים ועשה תואר במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. לאחר מכן, התקדם לתפקיד מפקד גף מסוקים בבסיס רמון, אחר כך היה מפקד גף מטוסים בבסיס ומשם עבר לקצה השני של הארץ, לבסיס רמת דוד, בו פיקד על טייסת התחזוקה.
"בחמש השנים האחרונות הוביל תת-אלוף שמעון צנציפר את המערך הטכני", פתח מפקד חיל-האוויר, אלוף תומר בר. "קצרה היריעה מלפרט את הישיגך, הם הישיגי המערך והחיל כולו. הרשימה עד כדי כך ארוכה שאני חושש שמא אשכח תחום, מקצוע או משמרת. הרי ידך היתה בכל. ממרומי החלל בניסויים עתירי אנרגיה, שקשה לתפוס איך נמצא להם נתיב ויכולת ביצוע, ועד לטכנאי בדת"ק שהיה מצוייד בטאבלט עדכני, בכיפה סטרילית ומפקד מסור - שיידע עד כמה חשובים הוא ועשייתו למדינה. סמכתי עליך בסוגיות הרגישות והמורכבות ביותר. היית ליועץ מקצועי, אך גם לשותף בכיר בכל תהליך, סוגייה ואתגר בחיל כולו".
בשנת 1990 התגייס מלש"ב צעיר לעתודה האקדמית של צה"ל. היה זה רק טבעי לאחר שבתיכון למד במגמה הטכנולוגית. בגיוסו הוא קיבל מדים ירוקים, אך חיש מהר הפך לסטודנט מן המניין, ולמד במשך ארבע שנים תואר ראשון בהנדסת מכונות בטכניון שבחיפה. בסיום התואר, הוא קיבל שיבוץ בחיל-האוויר כקצין גף חקירת כשלונות טכניים ביא"א 22, שהיא יחידת האחזקה הגדולה והמרכזית של החיל, בה משביחים ומשקמים כלי-טיס באופן מקצועי ומעמיק.
לאחר 6 שנים ביא"א 22 הפך תא"ל צנציפר לראש מדור מבנה F-16, תפקיד בו עבר למטה, ישב תחת מחלקת מטוסים וקיבל סמכויות רבות בכל הנוגע לאחזקתם של מטוסי החיל מדגם זה. במקביל, המשיך את לימודיו האקדמיים ועשה תואר במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. לאחר מכן, התקדם לתפקיד מפקד גף מסוקים בבסיס רמון, אחר כך היה מפקד גף מטוסים בבסיס ומשם עבר לקצה השני של הארץ, לבסיס רמת דוד, בו פיקד על טייסת התחזוקה.
תא"ל שמעון צנציפר
"נתתי את כל מה שהיה לי"
כשסיים את תפקידו ברמת דוד, יצא תא"ל צנציפר לשנה של לימודים, בה למד תואר שני במדעי המדינה וביטחון לאומי במכללה לביטחון לאומי בחיפה. בסופה של שנה זו, חזר תא"ל צנציפר לשדה העשייה במלוא הכוח כשהפך למפקד היא"א 22, מה שהיווה סגירת מעגל לתפקידו הראשון שביצע ביחידה זו, ולאחר קדנציה של שנתיים קיבל תפקיד בכיר במטה כרמ"ח חימוש והגנ"א (הגנה אווירית). בשנת 2017, קודם לדרגת תא"ל וקיבל את התפקיד שממקם אותו במקום הגבוה ביותר במערך הטכנולוגיה והאחזקה של חיל-האוויר - ראש להק ציוד. היום הוא מסיים חמש שנים בטקס חגיגי של פרידה וסיכום השנים שחלפו.
"אני מסיים חמש שנים מרתקות של פיקוד והובלת המערך הטכני של חיל-האוויר של מדינת ישראל", נאם בהתרגשות תא"ל צנציפר. "מערך שנושא על כתפיו את היתרון הטכנולוגי של החיל ואחריות על תשתיות, מערכות לחימה ויכולות מבצעיות מהמורכבות שהמציא האדם. מערך שיש לו שם עולמי במצוינות ואפקטיביות, במקצועיות, ביצירתיות ובחדשנות. מערך שבו כוח האדם צעיר מאוד ויחד עם זאת מקצועי מאוד, ופועל בסטנדרטים הגבוהים ביותר".
"ניגשתי למשימה ביראת קודש, בתחושת אחריות גדולה ונתתי את כל כולי. את כל מה שהיה לי", המשיך תא"ל צנציפר. "עשיתי כל שביכולתי למען חיל-האוויר ואנשיו. מצאתי אנשים שבוחרים יום-יום לעשות למען הכלל, למען ביטחון מדינת ישראל. אנשי המערך הטכני אינם באור הזרקורים ולא זוכים לתהילת המנצחים. הם עושים את מלאכתם במקצועיות, בצניעות ובמסירות אין קץ. בהבנה עמוקה של חשיבות המשימה. אתם ראויים להערכה והוקרה על הבחירה שלכם בכל בוקר מחדש ללבוש את המדים הכחולים".
כשסיים את תפקידו ברמת דוד, יצא תא"ל צנציפר לשנה של לימודים, בה למד תואר שני במדעי המדינה וביטחון לאומי במכללה לביטחון לאומי בחיפה. בסופה של שנה זו, חזר תא"ל צנציפר לשדה העשייה במלוא הכוח כשהפך למפקד היא"א 22, מה שהיווה סגירת מעגל לתפקידו הראשון שביצע ביחידה זו, ולאחר קדנציה של שנתיים קיבל תפקיד בכיר במטה כרמ"ח חימוש והגנ"א (הגנה אווירית). בשנת 2017, קודם לדרגת תא"ל וקיבל את התפקיד שממקם אותו במקום הגבוה ביותר במערך הטכנולוגיה והאחזקה של חיל-האוויר - ראש להק ציוד. היום הוא מסיים חמש שנים בטקס חגיגי של פרידה וסיכום השנים שחלפו.
"אני מסיים חמש שנים מרתקות של פיקוד והובלת המערך הטכני של חיל-האוויר של מדינת ישראל", נאם בהתרגשות תא"ל צנציפר. "מערך שנושא על כתפיו את היתרון הטכנולוגי של החיל ואחריות על תשתיות, מערכות לחימה ויכולות מבצעיות מהמורכבות שהמציא האדם. מערך שיש לו שם עולמי במצוינות ואפקטיביות, במקצועיות, ביצירתיות ובחדשנות. מערך שבו כוח האדם צעיר מאוד ויחד עם זאת מקצועי מאוד, ופועל בסטנדרטים הגבוהים ביותר".
"ניגשתי למשימה ביראת קודש, בתחושת אחריות גדולה ונתתי את כל כולי. את כל מה שהיה לי", המשיך תא"ל צנציפר. "עשיתי כל שביכולתי למען חיל-האוויר ואנשיו. מצאתי אנשים שבוחרים יום-יום לעשות למען הכלל, למען ביטחון מדינת ישראל. אנשי המערך הטכני אינם באור הזרקורים ולא זוכים לתהילת המנצחים. הם עושים את מלאכתם במקצועיות, בצניעות ובמסירות אין קץ. בהבנה עמוקה של חשיבות המשימה. אתם ראויים להערכה והוקרה על הבחירה שלכם בכל בוקר מחדש ללבוש את המדים הכחולים".
תא"ל שלומי קונפורטי
"מופקד בידיך המערך הטכני הטוב בעולם"
הנכנס לנעליו של תא"ל צנציפר הוא תא"ל שלומי קונפורטי, ששמו נחשף היום לראשונה. גם הוא למד במגמה טכנולוגית בתיכון והתגייס לעתודה אקדמית, בה למד הנדסת אווירונאוטיקה. התפקיד הראשון שמילא בחיל היה קצין מנועי מסוקים, שאחריו קודם לרמ"ד (ראש המדור) של המחלקה. משם עבר לבסיס פלמחים לתפקיד מפקד גף מנועים, ואז טס לארה"ב לבסיס טינקר באוקלהומה ושירת כקצין קישור לחיל-האוויר הישראלי. אחרי שנתיים חזר לארץ ושירת כרמ"ד קרב א', בו עסק במטוסי הסופה, הרעם והעיט.
בהמשך שירותו שירת כרע"ן (ראש ענף) מערכות כלי-טיס, ואחריו כרע"ן הנעה בלהק ציוד. במקביל לאלו הוא עשה תואר שני במנהל עסקים, ואז יצא לשנת לימודים לתואר שני נוסף במדעי המדינה. לאחר הלימודים, הפך לראש מחלקת כטמ"ם (כלי-טיס מאוייש מרחוק) ומודיעין בלהק ציוד, וכעבור שלוש שנים מונה לרמ"ח (ראש מחלקת) מטוסים. בשנה האחרונה יצא שוב ללימודים במכללה לביטחון לאומי, והיום, במעמד מרגש זה, הוא מקודם לדרגת תא"ל והופך לראש להק הציוד החדש של החיל.
הנכנס לנעליו של תא"ל צנציפר הוא תא"ל שלומי קונפורטי, ששמו נחשף היום לראשונה. גם הוא למד במגמה טכנולוגית בתיכון והתגייס לעתודה אקדמית, בה למד הנדסת אווירונאוטיקה. התפקיד הראשון שמילא בחיל היה קצין מנועי מסוקים, שאחריו קודם לרמ"ד (ראש המדור) של המחלקה. משם עבר לבסיס פלמחים לתפקיד מפקד גף מנועים, ואז טס לארה"ב לבסיס טינקר באוקלהומה ושירת כקצין קישור לחיל-האוויר הישראלי. אחרי שנתיים חזר לארץ ושירת כרמ"ד קרב א', בו עסק במטוסי הסופה, הרעם והעיט.
בהמשך שירותו שירת כרע"ן (ראש ענף) מערכות כלי-טיס, ואחריו כרע"ן הנעה בלהק ציוד. במקביל לאלו הוא עשה תואר שני במנהל עסקים, ואז יצא לשנת לימודים לתואר שני נוסף במדעי המדינה. לאחר הלימודים, הפך לראש מחלקת כטמ"ם (כלי-טיס מאוייש מרחוק) ומודיעין בלהק ציוד, וכעבור שלוש שנים מונה לרמ"ח (ראש מחלקת) מטוסים. בשנה האחרונה יצא שוב ללימודים במכללה לביטחון לאומי, והיום, במעמד מרגש זה, הוא מקודם לדרגת תא"ל והופך לראש להק הציוד החדש של החיל.
"בתחושת אחריות וגאווה, ובהוקרת תודה על הזכות, אני מקבל לידיי את הפיקוד על להק הציוד והובלת המערך הטכני של חיל-האויור והחלל", הכריז תא"ל קונפורטי. "בכדי לממש את ייעודו חיל-האוויר חייב מערך טכני חזק שאמון על הכנת כלי-הטיס לטיסה ומערכות ההגנה האווירית לפעולה. לאורך השנים המערך הטכני השכיל לשמור על מסורת שמבוססת על יסודיות, דיוק, קפדנות ומקצוענות, ולצידה וללא סתירה, הקפיד לפתח תרבות של חדשנות ויצירתיות, חשיבה והגות. נפעל להרחבת האופקים, למתיחת הידע המקצועי, למיצוי המשאבים, לשיפור ביכולות ובתהליכים לצורך הפעלתו הבטוחה והאפקטיבית של האמל"ח. נתאמן, נתרגל ונפעל להסיר כל חסם העומד בפני מוכנותנו ללחימה"
"שלומי - מופקד בידך המערך הטכני הטוב בעולם", סיכם אלוף בר. "האתגרים שניצבים לפיתחכם גדולים ומגוונים. אלו שנים חשובות בהן יהיה עלינו - האמונים על המימד האווירי ועל תפקודו של החיל - להיות זמינים, דרוכים, פועלים, מוכנים. יהיה לך תפקיד מרכזי בכל אלה, עם אנשיך. הם הטובים ביותר. הצב להם רף גבוה בדרישות, היה קשוב לצרכיהם, הם יעשו למענך, למען החיל והמדינה, הכול".
"שלומי - מופקד בידך המערך הטכני הטוב בעולם", סיכם אלוף בר. "האתגרים שניצבים לפיתחכם גדולים ומגוונים. אלו שנים חשובות בהן יהיה עלינו - האמונים על המימד האווירי ועל תפקודו של החיל - להיות זמינים, דרוכים, פועלים, מוכנים. יהיה לך תפקיד מרכזי בכל אלה, עם אנשיך. הם הטובים ביותר. הצב להם רף גבוה בדרישות, היה קשוב לצרכיהם, הם יעשו למענך, למען החיל והמדינה, הכול".