כך נראו הרגעים המותחים של 669 בנחל דוד

ימים ספורים לאחר האסון בנחל דוד, בו נהרג יהודה בן השמונה ז"ל, ונפצעו 8 אזרחים נוספים - חזרנו לדקות הקריטיות. כשהחיים של שתי משפחות מוטלים על הכף, אין זמן להתעכב, והכוחות המיוחדים נחלצים למשימה. אז מה קרה בין ההזנקה לטיפול? ואיך מתמודדים כשהמסוק לא נמצא קרוב לזירה? קיבלנו הצצה קטנה לחילוץ של 669

27.08.23
אביטל פשחור, מערכת את"צ

ביום חמישי האחרון התרחש האסון בשמורת הטבע באזור ים המלח - נחל דוד, בו שתי משפחות טיילו ונקלעו למפולת סלעים. יהודה בן השמונה נהרג ועוד שמונה נפצעו. אל האירוע הגיעו בין היתר כוחות מיחידה 669, יחידת החילוץ של חיל האוויר.

 

"בדיוק סיימנו תדריך בוקר שגרתי, כשלפתע קיבלנו זנק - התראה שיש אירוע שאנחנו צריכים לקפוץ אליו", מספר רס"ן (מיל') א', רופא ביחידה, "לא קיבלנו הרבה פרטים - ידענו שהייתה הידרדרות אבנים בנחל ושמדובר באירוע רב נפגעים. היה לנו ברור שעומד בפנינו חילוץ מורכב".

מבלי יותר מידי שאלות, הצוותים ב-669 ארזו את כל החפצים ההכרחיים והמריאו. "במקרים בהם לא ברור מה נפגוש בשטח, אנחנו יוצאים עם ציוד לכל תרחיש פוטנציאלי", מסביר הרופא, "כשהגענו קיבלנו תמונה יותר ברורה".

תלויים בין שמיים וארץ, הם התחילו להבין את סדר הגודל של המאורע. "הגענו לקרקע עם ציוד, וחברנו אל הכוחות הצבאיים והאזרחיים שכבר היו בשטח", מפרט רס"ן (מיל') א', "עשינו הערכת מצב מהירה והמשכנו ללכת לכיוון המעיין". כשהגיעו, הם ראו צוותי רפואה וחילוץ עם ילד ללא רוח חיים: "זה לא פשוט לראות דבר כזה, לדעת שמשפחות שבסך הכול יצאו לטייל נתקלו בכזה אסון".

למרות הקושי - אין זמן להתמהמה, והכוחות המשיכו לעבוד מהר ואפקטיבי. "טיפלנו בשתיים מהפצועות, והחלטנו לחלץ אותן", משחזר הרופא. אך הדרך למסוק החילוץ לא הייתה פשוטה - מנחת המסוקים היה רחוק מזירת האירוע, ולכן הם הלכו עד לרכב שהוביל אותם לאמבולנסים. משם, אחד הצוותים לקח את הבנות למסוק שפינה אותן לסורוקה. 

"נשארנו בשטח עם צוותי 669 נוספים לסרוק את האזור, לוודא שלא היו פצועים נוספים שלא אותרו", משתף רס"ן (מיל') א', "לאחר סריקה מעמיקה, מצאנו שאין פצועים נוספים וחזרנו לבסיס, מוכנים כבר לזנק הבא".

"לדעת שאני חלק של יחידה שמסוגלת לתת מענה בכל זירה, זה נותן סיפוק אדיר", מסכם רס"ן (מיל') א', "לעשות את העבודה הזו עם לוחמים שתמיד שואפים למצויינות זאת זכות, והיכולת לתת מענה רפואי באירועים קטנים וגדולים היא מדהימה".