שאלנו את מסיימי קורס 186 - איך מסכמים 3 שנים?

אחרי 3 שנות הכשרה ארוכות, מלאות באתגרים, לימודים וחוויות יוצאות דופן, מחזור 186 של קורס טיס מגיע לסיומו. שאלנו את המסיימים איך אפשר לסכם תקופה כל כך משמעותית ומלמדת - זה מה שהם ענו

29.06.23
אביטל פשחור, מערכת את"צ

מגמת קרב - מסלול טייסי קרב

המגמה מכשירה את טייסי הקרב לשלוש משימות עיקריות, שבעזרתן זרוע האוויר והחלל מספקת הגנה על שמי המדינה: יירוט, תקיפה ואיסוף מודיעין. הם מתמקדים ביכולות אווירובטיקה, טיסה במבנה ומתרגלים התנסויות בניווט. בסוף הקורס הלוחמים עוברים לאימון מבצעי מתקדם שבסופו הם משובצים בטייסות הקרב המבצעיות השונות.

סגן א', מועצה אזורית מנשה

"הקורס היה שלוש שנים בהן הפכתי לבן אדם אחר, בקטע הכי טוב שיש. לימדו אותנו דרך חשיבה, התנהלות, עצמאות ולמידה עצמית, אלו דברים וחוויות שאי אפשר לעבור באף מקום אחר, ומכירים חברים מדהימים לכל החיים. אחת החוויות שזכורות לי הייתה בשבוע המילוט. היה רגע בו אני ובן הזוג הלכנו כבר המון זמן, דיברנו על מאכלים, ופתאום נזכרתי בהורים שלי, התרגשתי מאוד והוצפתי בתחושת הערכה מטורפת עבורם, וחשבתי על כמה הם דואגים לי וגאים בי. זה רגע מיוחד שנתן לי כוח".

סגן ע', מועצה אזורית מטה יהודה

"הקורס היה שנים משמעותיות, למדתי שגם מישהו שלא בהכרח היה מצטיין בלימודים, יכול ללכת לקורס טיס ולסיים אותו בהצלחה. בשנת ההשכלה לא היה לי קל, בעקבות האימונים שעשיתי כנער כשחיין מצטיין, לא הייתי רגיל ללימודים באופן סדיר, אבל בסופו של דבר הוכחתי לעצמי והבנתי שאני מסוגל לזה, עבדתי קשה והצלחתי לסיים את התואר בכלכלה וניהול. אל תפחדו - תגשו למיונים ותנסו".

סגן י', רעננה

"הקורס הוא שלוש שנים קשות ומאתגרות שהופכות להיות חלק מהזהות שלך ומעניקות את מה שלא תמצאו בשום מקום אחר, זה קשה ומאתגר, וזאת זכות אדירה! רציתי להגיע למקום חוויתי שלוקח אותך לקצה גבול היכולת המנטלית והנפשית, שרלוונטי לאתגרי המדינה היום. פה מצאתי את המשמעות שלי".

סגן י', הוד השרון

"בקורס למדתי על עצמי המון, התקדמתי והתפתחתי כאדם וכלוחם. אני מסיים עם הרבה חוויות משמעותיות שעברתי לצד אנשים טובים שימשיכו איתי עוד שנים רבות. אמנם הדרך עוד ארוכה אבל נהנים מהנוף. אני מסיים את הקורס עם שני חברים מהבית, גדלנו ביחד וליווינו אחד את השני לאורך כל הדרך, תמכנו אחד בשני והתמודדנו עם הכל, זה עזר מאוד".

סגן י', מועצה אזורית גליל עליון

"הקורס מאתגר ולא פשוט, ואני חושב שצריך המון מוטיבציה והשקעה כדי לצלוח אותו, אבל אני יכול להגיד בלב שלם שזה לגמרי שווה את זה. אחד מהאתגרים שהיו לי בדרך היא שנת ההשכלה, שהייתה השנה הקשה בחיי. אבא שלי נפטר, וחשבתי לפרוש מהקורס, אבל בעזרת המון תמיכה מהמשפחה ומהחברים עברתי את זה, ואני שמח מאוד שאני מסיים אותו".

סגן א', מודיעין

"הקורס מלמד אותך על המשמעות של אחרים ובעיקר על לקיחת אחריות בעזרת אתגרים שונים שהוא מציב מולך, לדוגמה - שבוע המילוט, שהיה לי קשה מאוד. יש בו הרבה שטח וצריך לפתח סיבולת, אבל זה בנה בי תחושת מסוגלות גבוהה. בנוסף, בטיסות הראשונות שעשיתי לבד הרגשתי משמעות, זה היה קצת מלחיץ, אבל עשיתי את זה בהצלחה. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי ומודה על כל הרגעים שעברתי כאן".

סגן י', מועצה אזורית במחוז הדרום

סגן ט', מועצה מקומית במחוז הדרום

"הקורס מלא באתגרים ובהמון חוויות. הוא משנה אותך בצורה בלתי רגילה, אין מקום כמו הקורס הזה, ואני שמח מאוד שעברתי וסיימת".

סגן א', הוד השרון

"אני לא בדיוק זוכר מה חשבתי על קורס טיס כשהתגייסתי. אני רק יודע שכל מה שחשבתי התגלה כלא נכון, אבל אני מאוד שמח שהגעתי לקורס. זה היה מסע ארוך - הרפתקה, אבל אני מבסוט שסיימתי".

מגמת קרב - מסלול נווטי קרב

הטייסים והנווטים פועלים כצוות צמוד. בנוסף לתחומי האחריות של טייס, הנווט מוכשר על ניהול ותפעול המשימה בתוואי מורכב. עם סיום הקורס משובצים נווטי הקרב בטייסות הקרב המבצעיות בחיל.

סגן נ', מועצה אזורית שדות דן

"הקורס הוא חוויה משמעותית ומלאה בנקודות רבות שמשפיעות עליך ועל מי שאתה. למשל, הטיסה הראשונה שלי זכורה לי במיוחד - לא ידעתי בכלל למה לצפות ואיך זה ירגיש, ופתאום ראיתי איך כל הדברים שלמדתי באים לידי ביטוי במציאות. להיות בפעם הראשונה באוויר זו חוויה של פעם בחיים".

סגן י', מועצה אזורית גלבוע

"הקורס היה שווה את ההשקעה, יש לנו אווירה ממש טובה במגמת נווטי הקרב, יש פה אנשים שאני מאוד אוהב. היה לי קשה בהתחלה להבין שאני נווט, אבל עכשיו אני מאוד שמח על המקום בו אני נמצא".

סגן ג', חדרה

"יש בקורס הכול - אימונים קרקעיים וניווטים, לימודי נשק, לימודי מתמטיקה ושבוע אחרי טסים באוויר. להיות בקורס טיס לא היה החלום שלי, אבל אני מאושר שאני פה".

סגן י', קריית אונו

"הקורס עזר לי להבין מה אני מחפש, הבנתי שזה המקום שידחוף אותי להיות הכי טוב שאני יכול להיות, ואני מאוד שמח. אני מרגיש שעד עכשיו היינו בבית ספר, ועכשיו הגיע הזמן להתחיל באמת".

סגן נ', גדרה

"הקורס מלמד שתמיד יש יותר קשה ממה שאתה חושב. אני חושב שהיה לי הכי מאתגר כשחברים קרובים שלי הודחו. מאוד הערכתי אותם וזה גרם לי לחשוב למה אני נמצא בקורס ומה מחפשים פה. אחרי ההדחה הראשונה עברתי שינוי מנטלי והבנתי שכולנו קבוצה מלוכדת וחזקה".

סגן א', צור יגאל

"הקורס הוא חוויה מטורפת, לומדים הכול על חיל האוויר ואיך הוא מתנהל, לומדים איך להציב לעצמך יעדים ולהצליח להשתפר מהם, איך לחיות במעורבות חברתית ואיך להיות שם אחד בשביל השני".

סגן ד', תל מונד

"הקורס הוא שלוש שנים שבהן תחושת המסוגלות עולה מיום ליום, ואין רגע שלא חושבים על איך לנפץ את התקרות שלנו. אני התחלתי במגמת מסוקים במחזור הקודם (185), וכשהוסבתי למגמת נווטי קרב לא הבנתי מה אומר התפקיד. זה היה רגע משבר עבורי ובעיקר התבאסתי, אבל היום אני מאוד שמח ואוהב את מה שאני עושה".

סגן מ', תל אביב

"הקורס הוא כמו מרתון בספרינטים. כל שלב דורש ממך לתת את כל כולך, להתמודד עם עליית וירידות, כל הספרינטים האלה ביחד הם בסופו של דבר שלוש שנים של הקורס הכי ארוך בצה"ל. אבל צעד אחר צעד, בכל הכוח, גם זה נגמר. השלב הבסיסי, החיבור לשטח, ההבנה שגם אם המטרה הסופית היא להיות צוות אוויר, חייבים להתחיל מהקרקע. יש משפט שכתוב על הדלת של טייסת "בסיסי" שמסכם את כל זה -"השמיים הם הגבול והדרך - דרך ארץ"".

מגמת מסוקים

מערך המסוקים מתמקד בתקיפה אווירית, חילוץ והנחתת כוחות. המגמה מכשירה את החניכים לשיתוף פעולה הדוק עם כוחות קרקע, והתמקצעות בתפעול מסוקי קרב ומסוקי סער. בסוף הקורס הטייסים ממשיכים לאימון מתקדם שבסופו ישובצו בטייסות המסוקים המבצעיות.

סגן ל', פתח תקווה

"הקורס הוא חוויה בלתי נתפסת לגיל הזה. יש המון לחץ ואי ודאות שמסתכמים לרגע אחד. בשבילי להתגייס לקורס היה לעשות דבר גדול מאוד ואני ראיתי את זה כעתיד מובטח".

סגן ר', מועצה אזורית עמק יזרעאל

"בקורס ראיתי שאני מוקף באנשים טובים שאני מעריך ושאני יכול ללמוד מהם ולסמוך עליהם. בנוסף, גיליתי שהעולם האווירי והטיסה מושכים אותי. המוטיבציה שלי גדלה ואני שמח על המקום בו אני נמצא. השתנתי, התבגרתי והכרתי חברים לכל החיים. חיכיתי ללמוד מקצוע מדהים עכשיו זו רק ההתחלה".

סגן ט', מועצה אזורית לב השרון

"הקורס היה מאוד משמעותי עבורי. אני עדיין לא יכול לסכם, אבל אני כל כך שמח שעשיתי את זה! מאז שהייתי ילד, חלמתי להיות טייס, ובתחילת הקורס בכלל תהיתי אם זה בשבילי, אם זה המקום הנכון עבורי. פתאום הבנתי את הסיכונים וההשלכות, אבל קיבלתי החלטה שאני עושה את זה והיום אני יודע שעשיתי את ההחלטה הנכונה".

סגן א', מועצה אזורית עמק יזרעאל

"הקורס הוא אירוע בונה, חוויה מאוד קשה. אתה כל הזמן נמצא בסביבת אנשים שאתה לומד מהם המון, וכמות האחריות שיש לך היא עצומה. יש לחץ וכל יום הוא מבחן, אבל זה הכי מספק כשמצליחים".

סגן י', תל אביב

"הקורס הוא חוויה משמעותית, התפתחתי והתעצבתי להיות הכי טוב שאני יכול. הוא דוחף לקצה ולמטרה. מאפס ידע בתעופה למישהו שיודע להטיס מסוק באופן מבצעי ומקצועי".

סגן ע', מועצה אזורית עמק יזרעאל

"הקורס הוא קצר וקולע בלי החלק של הקצר, אינטנסיבי אבל מלמד ומפתח. להיות באוויר ולראות את כל הארץ מלמעלה זאת תחושה מטורפת. בלי לשים לב עברו שלוש שנים".

סגן ע', זכרון יעקב

"בקורס אתה עובר תהליך מחשל ומבגר שמאפשר לך להכיר טוב יותר את עצמך ואת החוזקות בך שאת חלקן לא ידעתי שיש לי לפני כן. כשהגעתי לקורס שמתי לי כמטרה להגיע הכי רחוק ולעשות כל מה שצריך כדי לסיים את הקורס".

סגן א', עמק חפר

מגמת תובלה

החניכים שיסיימו את קורס הטיס במגמת תובלה יוכשרו לעסוק במשימות העיקריות של המערך: הובלת כוחות, משימות מודיעין והובלת ציוד. הלוחמים לומדים לעבוד כצוות חזק כדי לתפעל בהצלחה משימות במערך התובלה המבצעית של זרוע האוויר והחלל.

סגן י', תל אביב

"הקורס מלמד אותך המון על עצמך, אתה יוצא מאזור הנוחות שלך, חווה המון כשלונות והצלחות שכל אחת מהן מגדילה ומרחיבה את תחושת המסוגלות שלך."

סגן ג', רעננה

"הקורס היה שלוש שנים קשות אך מאתגרות, עיצבו אותי במיוחד ונתנו לי פרספקטיבה אחרת על העולם וגרמו לי להבין באמת מה זה אומר לתת את המקסימום שלך. חשבתי שבשביל לסיים קורס טיס צריך להיות "סופרמן", אבל עם הזמן בקורס, הבנתי שכל מה שצריך זה לרצות, להשקיע ולעבוד קשה, ובסוף מי שרוצה את זה מספיק יכול לסיים".

סגן ר', רמת השרון

"הקורס הוא חוויה מדהימה שאין כמותה, היא מציבה אותך מול אתגרים וקשיים מאתגרים אך מפתחים, ומראה לך עולם מעניין שלא הייתי יכול להיחשף אליו אחרת. אני שמח מאוד על שהגעתי לסיום הקורס".

סגן ר', הוד השרון

"הקורס היה שלוש שנים משמעותית ומאתגרות, אני יוצא מפה עם חוויות מטורפות וחברים לחיים".

סגן י', רמת השרון

"הקורס היה שנים בהן התפתחתי ולא הורדתי את הרגל מהגז לרגע. נהנתי מההצלחות, התגברתי על הכשלונות, הרגשתי כמה אחריות יש בתפקיד, סיימתי את זה בהצלחה ואני מחכה מאוד לסמן את המטרה הבאה".

מגמת נתו"ם

מגמת נתו"ם מכילה בתוכה שני תפקידים - נווטי תובלה ומכוננים. 

נווטי תובלה מבצעים ניווטים, חירומים (חלקם בסימולטורים בחו"ל), הצנחות אפסניה ומשימות במתארים מורכבים. והמכוננים מתמקדים בהיכרות עם משימות הטייסת - נחיתה במסלולים קצרים, ניווטים, הנחות וטיסות בגובה רב תוך תפעול תקלות מורכבות.

סגן ג', מועצה אזורית עמק יזרעאל

"בקורס יש אחווה מדהימה בקורס. מחנכים אותנו שאפשר להצליח הכול יחד, זה יוצר תחושה של משימה משותפת לאורך השלבים. ממליצה לכולן וכולם לנסות להגיע לקורס, זאת חוויה מדהימה, לא משנה אם תסיימו או לא".

סגן ר', רעננה

"הקורס הוא כמו מרתון ב-30 קמ"ש. עבודה קשה ומתמידה אבל משתלמת ומשמעותית".

סגן א', מועצה אזורית גולן

"הקורס לוקח אותי לקצה ומלמד אותי לשאוף למצוינות. היו שנים מאתגרות ועמוסות מאוד, הצלחתי ללמוד על עצמי דברים שלא ידעתי. רמת המסוגלות שלי עלתה ואני מרגיש טוב שאני מסיים".