"אני פונה אליכם, אנשיי - זכרו למען מה אנו קמים בבוקר"

23.07.23
מערכת את"צ

תא"ל יותם סיגלר נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר "נבטים" (28), במקומו של תא"ל גלעד קינן, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כראש להק מבצעי אוויר.

טקס החילופים נערך הערב (ראשון) בבסיס נבטים, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ובהשתתפות מפקדי וחיילי החיל, משפחות ומוזמנים נוספים.

"החלפת הפיקוד הזאת מתרחשת על רקע אירועי סוגיית המחאה, ההקצנה והפילוג בעם", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "הם אינם פוסחים על החיל. אתגר הכשירות והלכידות בין משרתינו הוא בליבת העיסוק, בליבת המיקוד הצה"לי. בימים האחרונים נשמעים קולות כלפינו, לובשי המדים. במעמד זה אני פונה אליכם, אנשיי - זכרו מי אנחנו, זכרו למען מה אנחנו קמים בבוקר. גם כשקשה העם יודע מי אנחנו, המדינה יודעת למה אנחנו קמים בבוקר. אני כמפקד שלכם זוכר כל יום את הלשם מה יודע וגאה בכם כל כך".

"האתגרים שלפנינו משמעותיים, יחד עם כלל זרועות צה"ל נדע להוות בכל תרחיש וזירה - את המגן לעמו ישראל. קינן - בשנתיים האחרונות בנית עוד לבנת יכולות לבסיס האסטרטגי הזה. כל זאת במקביל לערכים הרוחביים שהנחלת כאן. כולם כגוף אחד הגורם לכך שכולנו ממריאים בנגב. מכובדיי - יש כאן בסיס שנמצא בשיא כושרו, ערוך, דרוך ומוכן לכל משימה אליה נדרש. בעת הזו - המיקוד במי שאנו, כה מזוקק ובהיר - אנו כאן להביא לידי ביטוי את יכולותינו הצבאיות במימד האווירי אשר ניתנו לנו - באומץ, בקטלניות, בדיוק, תוך שיתוף פעולה ובעיקר - ברעות ובאמון מוחלט בינינו. אני מתבונן בכם ויודע שיש על מי לסמוך. קינן - תודה על פיקוד ברמה גבוהה, מצפה לך במטה עם החיוך והחוכמה. סיגלר מופקד בידיך אחד הנכסים החשובים ביותר עבור המדינה. עלו והצליחו בסיס נבטים".

"זכיתי בשנתיים האחרונות לראות אתכם, אנשי הבסיס, פועלים לילות כימים, עומדים על המשמר, ובונים יכולות לביסוס בטחונה של מדינת ישראל לשנים רבות קדימה", נאם מפקד בסיס נבטים היוצא, תא"ל גלעד קינן, "אני רוצה להביע הערכה עצומה לכל אחד ואחת מכם ולבקש שתמשיכו יחד, להוביל את אחד מנכסיה החשובים של מדינת ישראל. בחודשים האחרונים אנו עדים לדיון סוער שנוגע ליחסי צבא חברה. לא ניתן לאלה המנסים לפלג, לקטב ולערער את אמונתנו בצדקת הדרך. השירות בחיל האוויר הוא שליחות, שבצידה מחויבות גדולה. נמשיך להיות ממוקדים ומלוכדים סביב מטרה אחת בלבד – הגנת כלל אזרחי מדינת ישראל באשר הם, ללא אבחנה וללא תנאי".

"היום, אני עומד ונפעם מההישגים אליהם הגיע הבסיס. אין גאה ממני לעמוד כאן היום ולקבל את האחריות להוביל את הבסיס", אמר מפקד בסיס נבטים, תא"ל יותם סיגלר, "נבטים של היום הינו בסיס מרכזי בעשיה של צה"ל ושל ארגוני בטחון נוספים, בסיס בעל כשירויות המהוות עמוד תווך ביכולות האסטרטגיות של מדינת ישראל, כגודל היכולות ומורכבותן, כך גודל האחריות על כתפיהם של אנשי הבסיס. הבסיס משפיע רבות בחיל-האוויר ומהווה סמן ימני בהתפתחות של החיל כולו בטכנולוגיה, בתשתית ובתחומים רבים נוספים. יכולות אלה יהוו יתרון למול כל אויב בכל מפגש, בכל מקום ובכל זמן".

"אנשי הבסיס, אנו בעיצומם של ימים מורכבים, לצד איומים בטחוניים של אויבנו המסרבים להשלים עם קיומנו כאן בארץ ישראל, אנו בעיצומו של מאבק פנימי המאיים על הלכידות שלנו, ועל הכשירות של צה"ל כולו. השפעותיו על כל אזרחי מדינת ישראל ובהם המשרתים - רבות מאוד. עלינו להיות כקשר ההולך ומתהדק ככל שהלחץ החיצוני המופעל עליו גדל, מהיכרותי עם אנשי הבסיס בסדיר ובמילואים, אני בטוח שנדע לעמוד במשימה הנעלה. אנשי הבסיס - אתם מהווים מרכיב חשוב בביטחון מדינת ישראל, היו שם איש עבור רעהו, היו גאים בעמלכם, המשיכו להיות מוכנים לכל תרחיש, המשיכו 'להמריא בנגב'. גאה ונרגש לעמוד בפניכם ולהוביל אתכם! עלו והצליחו!".

לקורות חייהם של המפקדים לחצו כאן.