תא"ל יגאל דדון נכנס לתפקידו כמפקד בסיס "פלמחים"

10.07.24
מערכת את"צ

תא"ל יגאל דדון נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר "פלמחים", במקומו של תא"ל עומרי דור, שכיהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות, ועתיד להשתחרר מצה"ל לאחר 26 שנות שירות. טקס חילופי המפקדים נערך אתמול (שלישי) בבסיס "פלמחים" בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ובהשתתפות מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

"סיום תפקיד תוך כדי מלחמה ובה בעת לחתום פרק חיים שלם של שירות בצה"ל, למען המדינה", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "גם קשה, גם מרגש ובוודאי גם מטביע בכולנו חותם של ערך הדוגמה האישית והנתינה למען הכלל. עומרי, לוחם, מפקד, חבר. את מסלול שירותך בחיל עברת בהצטיינות יתרה, לאורך כל הדרך.

משרתי בסיס 'פלמחים', המראתם מהבסיס בשבעה באוקטובר ומאז לא נחתתם, לא נחתם לדקה. נחושים, מדויקים, קטלניים, מעורבים, יוזמים, בוחנים בכל העת, מה ניתן לעשות יותר. כל אחד ואחת מכם נתן את המיטב, המירב שבו. אני מעריך אתכם על כך, מוקיר ואוהב.

עומרי, הבסיס בראשותך, ברוח המפקד, חתר למגע, חתר לתוצאה סופית מעולה בכל משימה. לא חששת לממש שינויים ארגוניים שיתרמו מידית לאפקטיביות במלחמה. יגאל, אני בטוח שלמרות ההחלפה תוך כדי מלחמה, תימשך הפעילות העצימה והרצופה, באותה היכולת ולאורה של אותה הרוח, כשאתה בראש. זוהי עת מלחמה, המשימה כבדות ומתאגרות.

זוהי ההזדמנות לאחל החלמה מלאה לכל הפצועים בגוף ובנפש, לכבד ולחזק את משפחות הנופלים אותם ננצור אל ליבנו, לאור מורשתם נפעל. עומרי, תודה ענקית בשם כולם. מצדיע לך. יגאל, אתה לוקח, בהצלחה רבה".

"המקום היפה והפסטורלי הזה מתעתע. אין זהו שקט אופייני לבסיס 'פלמחים', כאן, כבר תשעה חודשים ממשים את יעדנו, כאן נלחמים על הבית, על השבת ביטחון תושבי המדינה ועל החזרת כל 120 החטופות והחטופים", קבע מפקד בסיס חיל האוויר "פלמחים" היוצא, תא"ל עומרי דור.

"אני מסכם היום שלוש שנות פיקוד על בסיס 'פלמחים', מקום מופלא בו המבצעיות, הטבע וההון האנושי המצוין משתלבים להם ויכולים לכל משימה. אני גאה בכם, בפועלכם, בתוצאה הסופית, אבל לא פחות חשוב מכך בדרך. אתם היא הארץ ישראל היפה, וזו הייתה לי זכות עצומה לשרת לצידכם ולהוביל אתכם בשלוש השנים האחרונות.

יגאל, את כל הטוב הזה אתה מקבל לידיך. יש כאן חבורה מדהימה של אנשים שאפשר לעשות איתם הכול. ראיתי אותך בחודשים האחרונים, מתכונן ברצינות ומקצועיות לתפקיד חייך. אתה אדם מעולה וקצין מנוסה ומוכשר, הראה את הדרך לכולם וכולם יהיו איתך. תודה על הזכות, תודה על חווית חיים".

"בסיס 'פלמחים' הוא אבן יסוד בזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ועוצמתו של צה"ל", הדגיש מפקד בסיס חיל האוויר "פלמחים", תא"ל יגאל דדון, "הבסיס כולל עולם מגוון של לוחמים במקצועות טכנולוגים שמתחברים ליכולת מבצעית איכותית. הבסיס שבו מערך הכטמ"ם קם לפני 53 שנים, ושבו נוצק הקוד הגנטי שלו.

הבסיס של טייסות מסוקי הינשוף שהצילו את חייהם של עשרות אלפי אזרחים ולוחמים לאורך השנים ובמלחמת 'חרבות ברזל'. בסיס הבית של פרויקט 'גדולים במדים' התורם בעיקר לנו כבני אדם וכחברה, בסיס שיתוף הפעולה עם כלל זרועות צה"ל ומערכת הביטחון.

חוויתי על בשרי את ההכשרה והמאמנים תוך כדי מלחמה שביצעו בבית הספר לכטמ"ם בטייסת 320. עמדתי נפעם מול כל מה שראיתי, בסיס חזק, אנשים חזקים, אני מצדיע לכולכם. בשם אנשי הבסיס אני מבקש להודות לתא"ל עומרי דור על הובלת הבסיס בשלוש השנים האחרונות באופן מעורר השראה.

איש חזון ומנהיג נבון היודע להביט קדימה, להתוות את הדרך ולהוביל את אנשיו מכוח אישיותו. אנשי ונשות בסיס 'פלמחים', אני נרגש לקבל את הפיקוד עליכם בתקופה זו. עוד לא השלמנו את משימתנו והחטופים עדיין לא שבו".