לוחמים חדשים בפלגה החרדית הייעודית להגנה על נבטים

לאחר ארבעה חודשים סיימו הלוחמים החרדים בפלגת "נגב" את הכשרתם לקראת המשימה שלהם - הגנת בסיס חיל האוויר "נבטים" בדרום הארץ. שמענו ממפקד הפלגה על מסלול ההכשרה והמשימה

27.08.24
שירה הלמן, מערכת את"צ

על החשיבות האסטרטגית של בסיס "נבטים" אי אפשר לפרט יותר מדי, אבל כן ניתן לומר שהוא הגדול ביותר של חיל האוויר. לכן, מן הראוי שישמור עליו כוח רב, חזק ומאומן. בדיוק בעקבות הצורך הזה הוקמה פלגת "הנגב", ובשבוע שעבר הסתיים מחזור הכשרה נוסף. 

הדרך אליה מתחילה בכנס למלש"בים חרדים, שם מוצגת היחידה, שמשלבת שירות בתפקיד לוחמה תוך שמירה על אורח החיים הדתי. בהמשך, הם יתגייסו לאחד מתוך שלושה מחזורים בשנה, יעברו טירונות 03 בביסל"ח 314, ומשם ימשיכו לאימון מתקדם והכשרה הכוללת היכרות עם הגזרה. את התהליך, שאורך כארבעה חודשים, יחתום מסע וטקס סיום.

"אנחנו יודעים ש"נבטים" נמצא במוקד הכוונת של האויב", מסביר סרן י', מ"פ הפלגה, "בתחילת המלחמה נתפסו מחבלים עם מפות המחנה בכיסים, ובמתקפה האיראנית שסוכלה הוא היווה מטרה". לכן, עשרות הלוחמים החרדים מציבים מערך אבטחה ייעודי החיוני להגנת הבסיס.

בפועל, פלגת "הנגב" מבצעת שלל משימות הגנה כמו תצפיות, איוש מחסומים, שמירות ובנוסף, תעסוקה מבצעית יחד עם גדוד נצח יהודה בגזרות השונות. "הלוחמים שלנו רתומים למשימה ונחושים להצליח ולתרום רבות להגנת הבסיס והמדינה", מדגיש המפקד. 

מאז תחילת המלחמה, מוטיבציית הלוחמים, כך מעידים בפלגה, עלתה בצורה ניכרת. "המשמעות התחדדה לכולם", מצהיר סרן י', "זכינו לקחת חלק במשימה הלאומית של גיוס חרדים לצה"ל ואנחנו גאים בכך מאוד. החיילים שלנו מוכיחים שניתן לשלב אורח חיים חרדי יחד עם שירות משמעותי ותפקיד לוחם בצבא, ומבצעים משימה חשובה בחיל האוויר".