לראשונה - הגששים מקבלים את הכומתה המנומרת

בכל סיום מחזור של הכשרת גששים ההתרגשות היא גדולה, אבל הפעם, היא הייתה יוצאת דופן. לראשונה, כלל הגששים של צה"ל החליפו את הכומתות שלהם לזו המנומרת של מערך הגנת הגבולות והצטרפו אליו באופן רשמי

30.01.20
נתאי לדאני, מערכת את"צ

אתמול (רביעי) נערך טקס סיום מחזור חגיגי של הגששים בבא"פ לכיש. באירוע, בראשות מפקד מערך הגנת הגבולות, תא"ל אמיר אבשטיין, קיבלו הגששים החדשים והוותיקים את הכומתה המנומרת עם המעבר הרשמי למערך הגנת הגבולות.

"כומתת מערך הגנת הגבולות משמשת כסמל חיצוני שמכריז על איחוד משפחת הגנת הגבולות כולה", הצהיר תא"ל אבשטיין, והדגיש את חשיבות ותרומת מערך הגששים לצה"ל: "אני לא זוכר אירוע מבצעי שלקחתי בו חלק, שלא היה בו לידי גשש מוכן להציל חיי אדם. אנחנו סומכים עליכם שתמשיכו לעשות זאת".

"הגשש הבדואי רוכש את עיקר הידע מתוך ניסיון, בשטח, בילדות ובבית. צבירת ידע מתוך עשייה יום-יומית, שאותה עושים דרך מערך הגנת הגבולות", הוסיף מפקד בית הספר לגששים, אל"ם חסן אבו סולב. "הטקס הזה נועד לגבש את זהותו של הגשש הלוחם בתוך המערך".

לא רק הגששים שסיימו מסלול קיבלו את הכומתה החדשה. גם הוותיקים יותר, בעלי הכומתות הגדודיות, החליפו אותן לזו המנומרת והצטרפו למשפחה באופן רשמי. אל"ם אבו סולב סיכם: "האוכלוסייה הבדואית בצה"ל עוסקת במלאכה החשובה של הגנה על המדינה. אני קורא לכם, גששים חדשים, להמשיך ולהירתם למשימה החשובה הזו ולהתגייס לצה"ל".