כך מערך הגנת הגבולות מכין את המלש"בים לגיוס

אתם רק תגיעו, ואנחנו נדאג שתתגייסו הכי מוכנים שאפשר: קבוצות וואטסאפ ייעודיות, פורומים בפייסבוק, כנסי הדרכה מצומצמים, ואפילו ברקודים אישיים לכניסה - במערך הגנת הגבולות עושים הכל כדי שתיערכו בצורה הטובה ביותר ליום הגיוס שלכם

09.03.20
מערכת את"צ

השבוע התקיימו כנסי הסברה למלש״בים שעומדים להתגייס למערך הגנת הגבולות, בהם התצפיתניות העתידיות ולוחמי ולוחמות החי״ר והאיסוף העתידיים נפגשו עם מפקדי ההכשרות בדרגות השונות. המפקדים הסבירו להם את כל מה שהם צריכים לדעת רגע לפני שהם עושים את צעדיהם הראשונים במשימה החשובה מכל - הגנה על גבולות המדינה.

סגן דניאל יעיש-הריסון, האמונה על עידוד הגיוס למערך הגנת הגבולות, מספרת: ״חייל שמגיע מוכן לגיוס ידע להתמודד מבחינה פיזית ורגשית עם כל אתגר בשירות הצבאי", ומרחיבה: ״שירות צבאי הוא חוויה מאתגרת - לומדים דרכו שהכול אפשרי. חשוב לי שהחיילים החדשים במערך ידעו שהשמיים הם הגבול״.

 ״חשוב לנו לתת למלש"בים כמה שיותר מידע לקראת הגיוס, כדי שיגיעו מוכנים וללא הפתעות", מציינת סגן יעיש-הריסון. "אנחנו מתקשרים לכל מלש"ב לפני הגיוס כדי להכיר אותו לעומק ושולחים הזמנות לקבוצות וואטסאפ ייעודיות עם נציגים מהמערך, במטרה לענות על שאלות ולחשוף אותם לאירועים שנעשים על ידינו".

דרך נוספת בה המערך מכין את המלש"בים לגיוס היא באמצעות הזמנה לכנס משותף עם הוריהם, המתקיים כשבועיים טרום הגיוס. בכנס מתקיימות הרצאות בראשות מפקדי המגמות ושיחות אישיות עם המפקדים מהגזרות המבצעיות ומההכשרות. בנוסף לכך, מאותרים מלש״בים עם בעיות אישיות כדי לאפשר מתן מענה מקסימלי עבורם.

בנוסף לכנס אליו ההורים גם מוזמנים, המערך שם דגש על קשר עם הורי המלש"בים בדרכים נוספות. "ההורים מתרגשים מהגיוס לא פחות מהילדים ואנחנו מבינים וקשובים לזה. לכן, נפתחה קבוצת פייסבוק להורים בכדי לענות להם על שאלות", מספרת סגן יעיש-הריסון, "זו פלטפורמה בה ניתן לדבר עם גורמים מהמערך, והמטרה שלנו היא להכין אותם למסע השירות בצה״ל. חשוב לנו להעניק להם תחושת ביטחון ולשקף להם שהילדים שלהם בידיים טובות״. 

סגן יעיש-הריסון מסכמת: "אנחנו רוצים לתת למלשב"ים ולהוריהם את המידע המקצועי ביותר מהשטח. אנחנו לא רוצים שהידע שלהם יתבסס על שמועות או על מידע שעובר מאוזן לאוזן - מחובתנו להעניק למלש״ב מידע עדכני״.


"מערך הגנת הגבולות מאחל בהצלחה לכל המתגייסים החדשים״, היא מברכת. ״זו הולכת להיות חוויה בלתי נשכחת - תוודאו שאתם מנצלים אותה על הצד הטוב ביותר״.