לראשונה: 4 מתוך 4 מ״פ בפלוגות ההכשרה של חי״ר גבולות הן נשים

הן רוצות ללמד את החיילים ש-"השמיים הם לא הגבול", וגאות לספר ש"אין כמו ההרגשה שהשקט הביטחוני בגזרה הוא בזכותך". סרן רותם זהר, סרן טל למברטו, סרן ג׳סיקה מלינץ׳ וסרן אלישבע פינקר-רוזנטגן, עושות היסטוריה כמפקדות פלוגות ההכשרה של חי"ר גבולות, כשלראשונה 4 מתוך 4 מפקדות הפלוגה הן נשים

11.03.20
נתאי לדאני, מערכת את"צ

בבא"ח הגנת הגבולות בבסיס סיירים שבנגב, 4 קצינות לוחמות עומלות במחויבות מרשימה ובמשימתיות מעוררת השראה על הכשרת הדור הבא של הלוחמים והלוחמות במערך הגנת הגבולות. מפקדות פלוגת קרקל, ברדלס, אריות הירדן ולביא הבקעה מספרות לנו על הזכות להיות קצינות לוחמות בהכשרת החיילים למשימת ההגנה על גבולות המדינה.

סרן רותם זהר, מפקדת פלוגת ההכשרות של גדוד "לביא הבקעה", לא התחילה את שירותה הצבאי כלוחמת חי"ר גבולות. "התגייסתי כלוחמת איסוף, והעברתי את כל שירותי עד התפקיד האחרון בחיל האיסוף הקרבי", היא מוסיפה, "לפני שקיבלתי את התפקיד הבא, ביקשתי לעבור לגדוד לביא הבקעה ונענו לבקשתי".

"צריך להיות לוחמת כי אפשר. עשו זאת לפניי ויעשו זאת אחריי", סרן זוהר מתארת. פלוגת ההכשרות של גדוד לביא הבקעה נבחרה להיות הפלוגה המצטיינת של מחזור נובמבר 19 בבא"ח הגנת הגבולות.

מפקדת פלוגת ההכשרות של גדוד קרקל היא סרן אלישבע פינקר-רוזנטרגן. היא משתפת: "אני מאמינה שצריך להיות לוחמת. זו התרומה הכי גדולה שאפשר לתת למדינה. כקצינה לוחמת, את תורמת למדינה בצורה מקסימלית, וגם לעצמך. יש לנו את הזכות להרחיב את מעגל ההשפעה, לגעת באנשים ולשנות חיים". סרן פינקר-רוזנטרגן התחתנה החודש עם בעלה, אותו היא הכירה במהלך שירותם הצבאי. (מזל טוב!)

סרן טל למברטו, מ״פ ההכשרות של גדוד אריות הירדן, תמיד חלמה להיות מ"פ, וכעת היא מגשימה את החלום. "להיות קצינה לוחמת זה משמעותי כל כך. להוות דוגמה אישית עבור החיילים ועבור המפקדים שתחתייך". היא מוסיפה "זו זכות להוביל חיילים להיות לוחמים ערכיים, שעובדים במקצועיות מירבית לצד רעות מצויינת".

מ"פ פלוגת ההכשרות של גדוד קרקל היא סרן ג׳סיקה מלינץ. מבחינתה, המסר ללוחמים הוא חד וברור - "המשימה והאנשים - למען הארץ". היא מחדדת, ״להיות לוחמת אומר לקחת את עצמך לקצה האישי - להכיר את האופי של עצמך כפי שלא הכרת מעולם. את מגיעה לקצה הגאוגרפי כלוחמת הגבולות, ולקצה המשמעותי בתחושות שמלוות אותך כשאת מתעוררת בבוקר ויודעת שאין תחליף למשמעות האדירה שבאה לצד האחריות האדירה שמוטלת עליך - להגן על הגבולות".

השבוע כולן ממשיכות לשלב הבא בשירות, ומסיימות את תפקידן כמפקדות פלוגות ההכשרה. הן שולחות את הלוחמים והלוחמות החדשים להגן על גבולות המדינה ומאחלות "בהצלחה רבה לכולם, בטוחות ומאמינות בכם כמקבלי האחריות על המשימה החשובה מכל - שמירה על הביטחון של גבולות המדינה".