השלב הבא בהתנסות - עלייה לתעסוקה מבצעית

01.07.21
מערכת אתר צה"ל

טקס סיום הכשרתן של 15 לוחמות טנקים בחיל הגנת הגבולות נערך היום (חמישי) בטקס בו הוענקה להן סיכת לוחמת הטנקים. הטקס נערך באנדרטת הפרטיזנים שבלטרון בראשות מפקד חיל הגנת הגבולות תת-אלוף עמית ימין, המפקדים ומשפחות המסיימות.

הלוחמות התגייסו בנובמבר 2020 ועברו ארבעה חודשי טירונות בבית הספר להגנת הגבולות שבסיירים, אשר במהלכם הוכשרו כלוחמות חי״ר גבולות. לאחר הטירונות החלו את הכשרתן כלוחמות טנקים בסיירים. במהלך הטירונות חולקו הלוחמות למקצועות השונים, נבחנו באופן אישי וכצוות ולבסוף הוסמכו לתפקיד.

להכשרת הלוחמות הוגדרו קריטריונים מקצועיים ופיזיולוגיים בהם נדרשו לעמוד על מנת לסיים את הכשרתן. את הטירונות התחילו 19 חיילות אשר עברו את כלל התכנים הרלוונטיים למקצוע. בסיום הטירונות עברו 17 לוחמות לשלב האימון המתקדם (הצמ״פ) וחולקו לצוותי טנק. את האימון המתקדם סיימו 15 לוחמות אשר הוכשרו כטנקיסטיות.
ההכשרה נבנתה על-פי סרגל מאמצים מותאם לצורך המבצעי אליו תדרשנה הלוחמות בעתיד במערך הגנת הגבולות.

סיום הקורס מהווה חלק בהתנסות ואינו מהווה את סיום ההתנסות כולה. הצלחת ההתנסות הנוכחית תיקבע על בסיס עמידה במספר תנאים, ביניהם מבחנים מקצועיים, ביצוע פעילות מבצעית לאורך זמן, בניין כוח איכותי ופיתוח לפיקוד ובחינת אחוזי הנשר הכללי והרפואי.

 

בשבוע הבא, יחלו הלוחמות את השלב הבא בהתנסות: ביצוע תעסוקה מבצעית בחטיבת פארן. במהלך התעסוקה תשרתנה הלוחמות ככוח טנקים בגדוד קרקל, שיוגדר כגדמ״ר - גדוד מרחבי מומחה גזרה הכולל כוחות חי״ר גבולות, טנקים, איסוף, יכולות ניוד וצליפה משופרות.

כחלק מהיותן לוחמות בחיל הגנת הגבולות יענדו הלוחמות תג של גדוד קרקל, יחבשו כומתה מנומרת וינועו בנעלי חי״ר אדומות.
הסיכה שיקבלו הבנות מסמלת את אופי התפקיד של הלוחמות ומורכבת ממספר מרכיבים:
יהלום- בהתאם ליהלום של זרוע היבשה.
הגדר- מסמלת את גבול מצרים, אשר למשימת שמירתו מצטרפות הטנקיסטיות.
הטנק- מרכבה 4 עליהן הן יוכשרו.

״סיום פרק ההכשרה הוא רגע מרגש, המהווה ציון דרך ייחודי. אתן יכולות להביט אחורה בסיפוק ובגאווה על כברת הדרך שעברתן", אמר מפקד חיל הגנת הגבולות, תא"ל עמית ימין, "לוחמות יקרות, המסע עדיין לא תם. בעוד זמן קצר תשלחו למרחב פיקוד הדרום ותבצעו משימות שתכליתן חיזוק הגנת הגבול. אתן תידרשו להביא לידי ביטוי את כל מה שלמדתם בהכשרה ולהוכיח יכולת מבצעית גבוהה. זוהי תכלית הכשרתכן.״