"הוא נתן את כולו - גם את חייו"

בכנס מיוחד בחיל הגנת הגבולות, התאספו משפחות הפצועים והנופלים של החיל בקיבוץ יד מרדכי. לכנס הגיעה גם נאווה, אלמנתו של זאב עציון ז"ל, ששיתפה אותנו בסיפורו ממבצע "צוק איתן" 

22.12.21
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

יום משפחות בחיל הגנת הגבולות התקיים לראשונה בקיבוץ יד מרדכי בהשתתפות פצועי החיל, לוחמי ולוחמות חי"ר גבולות, תצפיתניות, גששים ומשפחות לוחמי ולוחמות איסוף. 

במהלך היום עברו המשפחות סדנאות, ואחריהן, נפגשו עם מפקד החיל, תא"ל עמית ימין, למדו על העשייה בהווה וסיימו בטקס בשיתוף המשפחות.

בין משתתפות הכנס, הייתה נאווה עציון - אלמנתו של זאביק עציון ז"ל, שנפל ביום האחרון של מבצע "צוק איתן", שעתיים לפני הפסקת האש. "הוא היה הרבש"ץ של הקיבוץ. גם כשרוב הקיבוץ עלה צפונה כדי להתחמק מהקסאמים - הוא נשאר להגן על המקום", משתפת נאווה, "כשהודיעו על הפסקת אש דאגתי מאוד. הוא היה שם לבד עם כיתת הכוננות והבנו שעומדים לשגר המון רקטות". 

בעקבות אחד השיגורים, מוקדם יותר באותו היום, נפל החשמל ברחבי הקיבוץ וזאביק יצא מיד לטפל בו, כשמטחים כבדים נופלים סביבו. "בצבע האדום הראשון הם נכנסו לממ"ד, גם בשני הוא הספיק. האזעקה השלישית תפסה אותו בחוץ. פצמ"ר נפל בסמוך אליו וסיים את חייו", היא מספרת בכאב.

"בדקות הראשונות אחרי הפיצוץ, הרגשתי שמשהו קרה. ראיתי אנשים בוכים סביבי והמון לחץ. החלטתי להרים טלפון, אבל לא היה שום מענה. רגע אחר כך כבר הודיעו לי".