אלוף משנה ארז אלקבץ נכנס לתפקיד מפקד בית הספר להגנת הגבולות

05.07.22
מערכת אתר צה"ל

טקס חילופי המפקדים נערך הבוקר (ב׳) בבהל״ג, בראשות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, האלוף מוטי ברוך, מפקד הכשרות היסוד, תת אלוף אלרן מוראש ומפקד חיל הגנת הגבולות, תת אלוף עמית ימין. בהשתתפות מפקדים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד הכשרות היסוד, תא״ל אלרן מוראש:

החלפת מפקד בה״ד היא אירוע משמעותי שכן המפקד הוא דמות המופת שלאורה הבה״ד מתעצב ויתעצב. לאחד, תחושה של פרידה משטרית ומאידך גיסא, ציפיה לכניסתו של אלקבץ. פיקוד על בית הספר להגנת הגבולות, כך למדתי, הוא יחודי ומיוחד. מיוחד, כי זהו פיקוד על בסיס הדרכה שאמון על הכשרת לוחמים ולוחמות, להגן על הגבולות. גבולות שהובטחו לנו לפני כ3,700 שנים בערך. פיקוד על הבה״ד הוא יחודי, כי במקום זה מכשירים מגוון רחב של מקצועות, מסגרות, לוחמים, לוחמות, מפקדים ומפקדות.

מדברי מפקד בית הספר להגנת הגבולות היוצא, תת אלוף רועי שטרית:

לא פעם אני מרגיש את הצורך להזכיר לכם כמה חשוב חיל הגנת הגבולות בהגנה על מדינת ישראל הקדושה. אתגרי הגבול המזרחי, התפר באיו״ש, התפתחות המעש בגבולות וההשתלמות בגבול הצפוני כבר כאן. אלה מביאים איתם משימות חדשות ואתגרים חדשים עבורכם. ההיו גאים במורשתכם והמשיכו לעבוד במרץ רב, כדי שביום ההתייצבות בגזרות, אין משימה שלא תוכלו לה. דעו, אנו המפקדים גאים בכם, וצה״ל זקוק לכם.

מדברי מפקד בית הספר להגנת הגבולות הנכנס, אלוף משנה ארז אלקבץ:

היום אני מקבל את הפיקוד על בהל״ג בתחושת שליחות וגאווה, אחרי שנים רבות בהן ניצבתי בחזית התמרון בקרבות קשים ובהובלת אימונים מדמי מציאות.
בית הספר להגנת הגבולות נושא באחריות אסטרטגית של הכשרת לוחמי ולוחמות איסוף קרבי, חיר גבולות, בקאסיות ותצפיתניות, שדרת הפיקוד ליחידות המבצעיות בגבולות. ביחד עם מפקדות ומפקדים מצויינים, נקיים תהליכי הכשרה איכותיים ומותאמים לדרישה המבצעית, נפתח ונטמיע שיטות הדרכה מתקדמות ודיגיטליות ונהווה סמן ימני לטיפול באנשים תוך העצמת נשים וגברים כאחד למיצוי הפוטנציאל האישי ולפריצת גבולות.