התרגיל שקיבל משמעות נוספת - בעקבותיהם

בין תרחישים מאתגרים, לוחמה בשטח בנוי וטכניקות קרב משולב, לוחמי הגנת הגבולות מקדישים אימון חדש ומאתגר לזכר הנופלים באירוע החריג בגבול מצרים, ומוכיחים שלמרות הכאב - הם יבצעו את המשימה בצורה הטובה ביותר

26.06.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

רגע לפני שהמ"כים והקצינים הבאים יעמדו על רחבת המסדרים ויסיימו את ההכשרה שלהם, מפקדי גדוד הפיקוד בנו תרגיל שייקח אותם - לרמה הבאה.

בזמן שהם צולחים את המכשולים צמוד לגדר הגבול של מצרים, הם נזכרים בחבריהם לחיל שנפלו בתקרית הקשה והחריגה בתחילת החודש, הלוחמים סמ"ר אורי אילוז ז"ל, סמ"ר אוהד דהן ז"ל וסמל ליה בן נון ז"ל. 

"אחרי אירוע קשה וכואב כמו זה, הסק"ם מקבל משמעות עמוקה יותר", מספרת רס"ן הילה שבתאי, סמג"דית הגדוד, "למרות התחושות הקשות, הלוחמים לא ויתרו לעצמם, לקחו את האימון שלב אחד קדימה, וביצעו אותו בצורה מדויקת".

אימון הסק"ם, סדרת הקרב המשולב, עוסק בכל המרכיבים של הגנת הגבולות: לוחמי החיל, גששים, תצפיתניות, איסוף נייח ושיתופי פעולה עם חי"ר, צוותי שריון, חיל האוויר ויחידות מיוחדות. הלוחמים מבצעים רצף תרגילים שמשלב בין כל הטכניקות שלמדו בהכשרה. רק שהפעם, האווירה בגדוד הייתה שונה. 

הם דימו את כל האתגרים העיקריים שאיתם מתמודדים הלוחמים בעת תפיסת קו: מזיהוי פריצה או חדירה באמצעות מארבים, דרך התמודדות עם הפולש ואיגופו, ועד החזרת המצב לקדמותו. 

"אנחנו מתרחשים הגנת גבולות, מיקום כוחות במרחב גדול וחדירות שהלוחמים צריכים להתמודד איתם", מסביר מפקד הגדוד סא"ל אלעד שריקי, "בנוסף תרגלנו גם באזורי לוחמה בשטח סגור בו דימו מעצרים ליליים, ואת השבוע חתמו במסע של 8 ק"מ עד לנקודת טקס הסיום". 

"המפקדים שלנו חדורי מוטיבציה, הם מלאי רעב ללמוד, להשתפר ולרוץ קדימה", מסכם סא"ל שריקי, "אנחנו נמשיך להתאמן, להיות מוכנים ככל האפשר לכל תרחיש ולבצע את המשימה שלנו, שמירה על הגבולות - בצורה הטובה ביותר".