תוכנית חדשה תהפוך תצפיתניות למדריכות איסוף קרבי

בבהל"ג יוצא לדרך פרויקט ייחודי בקרב התצפיתניות - כאשר כמה מהן הולכות להפוך למדריכות איסוף קרבי, ולהצטרף לסגל ההכשרה הבאה. מה הסיבה שזה קורה? מי יכולה להתמיין? ואיך זה יעזור לקורסים הבאים של המתגייסות החדשות? העיניים עליהן

30.09.24
שירה הלמן, מערכת את"צ

כל מדריכה בצה"ל כבר יודעת את זה - אחד הדברים הכי חשובים במקצוע הוא החיבור לשטח. זה מה שמתרגם את כל התאוריות וההסברים, למציאות ומעשים. בדיוק בגלל העובדה הזו, מתחיל בימים אלו פיילוט חדש בקרב התצפיתניות - הפיכתן למדריכות איסוף קרבי.

ומה זה בעצם אומר? הסבת מקצוע. מדובר בתצפיתניות ששירתו בחמ"לים שונים ברחבי הארץ, שהחל מההכשרה הבאה - הולכות להצטרף לסגל הפיקוד כמדריכות מהמניין. 


אילוסטרציה

"בכל קורס כבר יש מדריכות איסוף קרבי, אבל עלה הצורך בנוספות", מסבירה סגן יהלי גוז, מפל"ג בקא"סיות, "אבל כאלה שהיו בעצמן תצפיתניות, וחוו את המציאות המבצעית במשמרות השונות - ויכולות להסביר זאת באופן יום-יומי".

בנוסף לכך, התוכנית מהווה אופציית קידום לתצפיתניות שלא מעוניינות בקורס מפקדות או קצונה, אך רוצות להעביר ערך נוסף למתגייסות החדשות.


אילוסטרציה

כדי להגיע לכך, יש צורך בניסיון של שנה בתפקיד, יתרת שירות של שמונה חודשים, והמלצה ממפקדי החמ"לים. החיילות הנבחרות יעברו מיוני התאמה - ובהתאם לזאת, יקבלו את השיבוץ. מכאן הן יתחילו הכשרה של חודש, בה יתעמקו בעולם ההדרכה, וילמדו לעומק את הסימולטורים המרכזיים המשמשים אותן במהלך השירות.

השילוב בין העולמות עלול להיות מאתגר, ועלה החשש כי המערך הקיים ישתנה בצורה חדה מדי. "אנחנו הולכות לקיים שיחות שבועיות על מנת שההטמעה תהיה כמה שיותר חלקה וברורה", עונה סגן גוז, "כך - נוכל לשמוע את ההערות של התצפיתניות ולתרגם אותן לדיוקים, בלי לשנות לחלוטין את המבנה הקיים".


אילוסטרציה

כעת, עתידות להתחיל את הפיילוט מספר תצפיתניות "חלוצות", ובמידה והוא יצליח, סגן גוז צופה עתיד מזהיר לתוכנית. אבל כרגע, היא צופה בהן בגאווה, "הן אמיצות מאוד", המפקדת מספרת בחיוך, "לא קל לבחור לעזוב את החמ"ל כדי להשתתף במחזור ראשון של דבר כזה".