מערכת אתר צה"ל

ב-19 בפברואר 2002, ארע האירוע השני בסדרת המתקפות של גדודי חללי אל-אקצא על מחסומי צה"ל בגדה המערבית. במתקפה זו, שכוונה נגד מחסום צה"לי ליד הכפר הפלסטיני עין עריכ שבנפת רמאללה ואל-בירה, נפלו שישה חיילי הנדסה קרבית מגדוד 603: סגן משה עיני ז״ל, סמ״ר בני קיקיס ז״ל, סמ״ר מרק פודולסקי ז״ל, סמ״ר מיכאל אוקסמן ז״ל, סמ״ר ארז תורג׳מן ז״ל, סמ״ר תמיר עצאמי ז״ל.

ביום רביעי האחרון, המשפחות השכולות וחברי הנופלים התכנסו באנדרטת חיל ההנדסה הקרבית שבחולדה לציון 20 שנה לאירוע, בראשות קצין ההנדסה הראשי, תא״ל עידו מזרחי, מח״ט 7, אל״ם יפתח נורקין, ומג״ד 603, סא״ל אביב אמיר.

"אני זוכר איך הפלוגה עלתה לתעסוקה מבצעית והאירוע התרחש",שחזר קהנ"ר, "ברגע אחד אתה מבין שאתה נכנס לאירוע שישנה את הגדוד לעד. 20 שנה זה זמן בלתי נתפס, הקשר שנוצר בין המשפחות השכולות עם החיל ועם הגדוד, ראוי להערכה עצומה. החבורה הזאת לא נפלה לשווא, קשה להסביר את הלך הרוח באותה התקופה, כשהחיילים האלו וחבריהם לנשק נזעקו לשמור במחסום, הם באמת הגנו על הבית מול מציאות מבצעית מאוד מאוד מורכבת. הכוח עלה בתחושה שזאת המשמרת שלו ושאין מישהו אחר שיעשה את זה במקומו, שהוא השכפ״ץ של מדינת ישראל".

"הזיכרון שלי מהקבוצה הזאת", הוא המשיך, "הוא שהחיילים בחרו בלוחמה מתוך תחושת שליחות עזה והבנה שעליהם להיות במקומות הכי קשים ומורכבים והם האנשים הראויים למשימה. הם מסרו את נפשם וגופם שנוכל לחיות פה בשלום ובביטחון. האירוע הוא עדות לכך שהחבורה אף פעם לא תשכח מזיכרוננו. תודה למשפחות שהגעתם. אני מתחייב שאנחנו כחיל וכצבא ננצור את החבורה הזאת לעד, אנחנו הולכים ומתחלפים אבל הזכרון והמורשת ישארו איתנו תמיד".