מערכת אתר צה"ל

ביום ראשון ה-14 באוגוסט 2022, התקיימה עצרת חיל ההנדסה הקרבית בסימן החיל ותפקידו בעיצוב המדינה וגבולותיה, בלב הפועם של החיל- ההון האנושי, ועיצוב המציאות הנוכחית. האירוע התקיים באתר ההנצחה החילי בחולדה, בראשות מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, מפקד מערך התמרון, האלוף סער צור, קצין ההנדסה הקרבית הראשי, תת- אלוף עידו מזרחי ובהשתתפות כלל משרתי חיל ההנדסה הקרבית בסדיר, בקבע ובמילואים ובכירים בעבר ובהווה.

היום נחשף כי יחידת יהל״ם סיכלה מנהרת טרור בעלת שתי הסתעפויות של ארגון הטרור חמאס, אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל. נמשיך ונפעל להגן על גבולות המדינה ולשמור על הבית!

חיל ההנדסה הקרבית גדל, התפתח והתעצם ביכולותיו ואמצעיו הטכנולוגים, אך מהותו, ערכיו ואיכות אנשיו, עדיין משמשים סוד כוחו של החיל.

״מה שחשוב בחיל ההנדסה זה האנשים. והחיל הזה שאני רואה אותו כבר לא מעט שנים, הוא באמת חיל אמנם קטן אבל מאוד מאוד מיוחד, צנוע, משפחתי, חיל שבאמת אנשיו הם מקור עוצמתו. לוחמים שהם מקצועיים, נכונים לכל משימה, פועלים מתוך שליחות עמוקה ובאופן יוזם ויצירתי.
אחזור ואצטט גדולים ממני, המשפט הזה באמת מתאר במדויק את החיל, הכומתות הן כסופות אבל האנשים פה זהב טהור.״ אמר מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי

בעצרת לקחו חלק גם מחזור גיוס אוגוסט 2022, שזהו יומם החמישי בצבא.

״בהזדמנות הזו אני רוצה להביע הערכה על הבחירה להצטרף לחיל המפואר הזה, אני בטוח שמהר מאוד תבינו שעשיתם את ההחלטה הנכונה, ותבינו במעלה הדרך שאתם תתרמו אבל לא פחות השירות בחיל הזה ובמשפחה הזאת יתרום לכם״

קצין ההנדסה הקרבית הראשית, תת- אלוף עידו מזרחי:

״המורשת שלי יחד עם עוד סיפורים רבים, שאת חלקם המרגש ראינו כאן הערב, הם הפסיפס של עם ישראל והם הקוד הגנטי של חיל ההנדסה.
חיל משפחתי ומיוחד, חכם וטכנולוגי, שהיוזמה והיצירתיות הן נשמת אפו, והאנשים הם סוד כוחו.
חיל לאומי, מנצח, מתקדם ומתחדש שנשען על מורשת קרבית מפוארת של עשרות יחידות ומבצעים, מאות הרוגים, ואלפי פצועים שבזכות דרכם והקרבתם יש לנו היום את הכוח לעמוד מול כל אויב ולהכריע אותו.
ראשונים תמיד, לפרוץ את הדרך, להתגבר על כל מכשול, להגן על הכוחות ולהשמיד תשתיות.


מאז קום המדינה ועד היום מהווים לוחמי החיל את עמוד האש הצועד לפני המחנה. לצידם של לוחמי החי״ר, השריון והתותחנים, בנחישות במקצועיות ובהקרבה עילאית מצאו הכסופים את הדרך לעמידה במשימה הקשה, באופן שעולה על כל דמיון.
בשנים האחרונות ברקע השתנות שדה הקרב, הופך החיל רלוונטי יותר ויותר. בהגנת הגבול עוסקים אנשי החיל בארגון המרחב, בהגנת הכוח, בהריסת בתי מחבלים, בפריצת צירים חדשים, בהשגת עליונות מרשימה בתת הקרקע ובעשרות מבצעים חשאיים שהשתיקה יפה להם.


ובהכנות למלחמה, אנו עמלים על הצטיידות ביכולות המתקדמות ביותר בעולם לצד עדכון שיטות הלחימה, כך שנצליח יחד לפצח את האתגרים המורכבים ביותר בשדה הקרב.
האושר שמוצג כאן היום, הרק״ם המתקדם, המיגון האקטיבי, יכולת החשיפה, אמצעי החבלה המתקדמים הם פאר היצירה ועליונות החומר, אולם, אין להם כל ערך ללא האנשים והרוח, ואת אלה, יש לנו למכביר.
סוד כוחו של החיל היה ונשאר האנשים הטובים ביותר אשר מוכנים לעשות כל שיידרש בכדי להגן על שלומה ועל בטחונה של מדינת ישראל.
גם בשעה זו מצויים לוחמי החיל בחזית הפעילות המבצעית של צה״ל, בדרום, במרכז ובצפון, מגנים על הבית, מתכוננים למלחמה, פוגעים באויב ומממשים את זכותנו ההסטורית להגן על המולדת.
אני מאחל לכם המשך שירות מוצלח, מגוון ומאתגר, עם כומתה כסופה לצד אנשים זהב.
שמרו על עצמכם.״