תא"ל סמואל בומנדיל נכנס לתפקיד קצין החינוך והנוער הראשי

11.09.24
מערכת את"צ

תא"ל סמואל בומנדיל נכנס לתפקיד קצין החינוך והנוער הראשי במקומו של תא"ל אופיר לויוס, אשר שירת בתפקיד זה במהלך ארבע השנים האחרונות ועתיד להשחרר מצה"ל לאחר 31 שנות שירות.

טקס החילופים נערך אתמול (שלישי) באתר "יד לשריון" בלטרון בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"מימי בן גוריון ועד ימינו אלה, צבא ההגנה לישראל אינו נשען על הכוח לבדו", אמר ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, "האמונה בצדקת הדרך, החוסן המוסרי, החזון הערכי - מוסיפים קומות לבניין הכוח, ומבטיחים את היתרון האיכותי שלנו על אויבינו".

"בן גוריון כתב בזמן קרבות תש"ח - 'מלחמה היא המבחן העליון של העם, ועם שאינו יודע לעמוד במבחן זה - סופו כליה. מלחמה זהו לא רק מבחן של כוח, אלא יותר מזה מבחן של רצון'. חלפו 76 שנים, והנה אנחנו שוב נמצאים בעיצומו של מבחן עליון לרצון הלאומי. במערכה צבאית מפסידים ברוח, ומנצחים ברוח. ואנחנו ננצח".

"ליויוס אחי היקר, אנחנו צועדים יחד כברת דרך ארוכה. בכל השנים הללו אתה שומר על חדוות עשייה, על הניצוץ בעיניים. גולנצ'יק עז נפש, אמיץ לב, שבאותו להט מסתער תחת אש ומתעמק בספר. נועדת להיות קח"ר. סמואל יקירי, הקח"ר הנכנס. לפיד הפיקוד על החיל נמסר היום לידיך, ובהכירי אותך אני בטוח שתזכה להצעיד אותו להישגים רבים נוספים. מאחוריך שנים של ניסיון פיקודי ומקצועי בשדה החינוך בצה"ל".

"גם במלחמה הזו העשייה שלכם ממשיכה להפיח רוח לחימה בקרב המפקדים והיחידות בסדיר ובמילואים, ומעניקה תקווה לקהילות פצועות ולחבלי הארץ המצולקים. ביתנו המשותף היה למקום ולניגון", נאם קצין החינוך והנוער הראשי היוצא, תא"ל אופיר לויוס, "לימדתם אותי על ניגונו המיוחד של המקום ועל ניגונו המיוחד של האדם. אתם אמונים על חוזקו של הניגון. אתם משיבים את הניגון העתיק למעיינות, לנחלים, לשבילים, לשדות החרושים, לערים השוקקות - למולדת העתיקה והמתחדשת. לאדם וללוחם הנלחמים על התקווה".

"הרוח היא הכרח לתקומה ולשבר, לתקווה ולניצחון, היא אבן יסוד לכל אסטרטגיה ולכל מעשה צבאי. סמואל אחי היקר. יש בך תבונה רבה וקסם גדול. אתה תמשיך ותבנה קומות בבית הנהדר שלנו. מפקדי צה"ל והחברה הישראלית מבקשים אותך, ואני יודע שתמיד נענית לקריאת הדורות ב׳הנני׳. זוהי זכות גדולה להעביר אליך את המקל. אני תמיד לרשותך".

"זהו מאבק על קיום, לא פחות מזה", הצהיר קצין החינוך והנוער הראשי, תא"ל סמואל בומנדיל, "ובה בעת זה גם מאבק על מה שיקום, ואיך יקום, ואיזו תקומה תהיה כאן. זו מלחמה ארוכה. וקשה. ואנחנו נוכל לה. ולחיל החינוך היה, ישנו, ויהיה תפקיד משמעותי במלחמה הזו, ובהכרעה שהיא תביא: בניין הרוח וחיזוק חוליות חלשות, כינון חוזר ונשנה של הברית, כיול מצפנים, והאמון, והאמונה שאפשר - יום יום, שעה שעה".

"אני אוהב את החיל הזה, מלא בהערכה על פועלו באופן כללי, ועל השנה האחרונה בפרט. למפקדות ולמפקדים הצעירים יותר ופחות כאן על המגרש, אנשי ונשות הרוח והמעשה, אני מבקש לומר - צמחתי מתוך השורות האלה ממש. יש דברים בחיל הזה שאני לא צריך לדעת או להאמין בהם - אני תוצר שלהם. אנשים רבים שנמצאים כאן, ופקודים רבים כל כך - הצמיחו אותי. לא פחות מהבית שגדלתי בו, ומהבית שהקמתי- החיל הזה טבוע בי. ואני מקווה להיות ראוי לפיקוד עליו, עליכם. אני מבקש לומר תודה לך לויוס, על פתיחות ועל חברות ארוכת שנים. הקומה שהוספת בבניין הרוח היא מפוארת, וזו זכות עבורי לקבל ממך את הפיקוד".

לקורות חייהם של המפקדים