מפעל האלקטרואופטיקה מתרגל אחזקה בשעת חירום

14.03.18
מערכת אתר צה"ל

אתמול התקיים תרגול של מפעל האלקטרואופטיקה במרכז השיקום והאחזקה, במסגרת תרגיל צבאי.

התרגיל תירחש אירוע של ירי בבית מלאכה "אלאופ" מרכז בתל השומר, נוצר צורך לבצע דילוג לאתר חלופי (מעבר ממרכז השיקום והאחזקה בתל השומר לבסיס אחר). האתר שנבחר הינו בית מלאכה "צל", אשר נחנך לפני כשנה.

זהו התרגיל הראשון אשר פעלה בו המעבדה באופן מלא ורציף. בית המלאכה הינו מבנה ממוגן אשר בו יכולה להתבצע רציפות תפקודית של מערכות האחזקה אשר מתוקנות במפעל האלקטרואופטיקה, והוא משמש כגורם מכפיל כוח. מעבדת הצל הנה מעבדה אסטרטגית, בעלת חשיבות עליונה לאחזקת מערכות הטכנולוגיה והאחזקה בצה״ל בשגרה ובעיקר בחירום.

המעבדה מכילה את כל הציוד ברמה הגבוהה ביותר הנדרשת למצבי חירום. הדילוג בוצע באופן מלא על ידי חיילים, נגדים ועובדי צה״ל אשר מוגדרים במקצועות האלקטרוניקה, ומשמשים כטכנאי אחזקה למערכות בקרת האש והתצפית התרמית.

מטרת המעבדה הינה לאחזק את מערכות הטכנולוגיה והאחזקה אשר מורכבות ברובן בטנקי המרכבה 3, 4 ונמר. כמו כן, לאחזק את מערכות התצפית אשר משמשות את מערך מודיעין השדה.

בשגרה עובדים בשעות הבוקר, אולם בחירום עובדים מסביב לשעון ומקבלים דרישה ממחלקת אחזקה על פי חלוקת הכוח במרחב אשר מתעדפת את העבודה על פי סדר עדיפות.

מפי מנהל מחלקת בקרת אש במפעל האלקטרואופטיקה, רס״ם רועי ערבלני, אשר פיקד על ביצוע הדילוג: ״דילגנו לבית מלאכה "צל" היום בשעות הבוקר, לאחר שקיבלנו פקודה לדלג לבית המלאכה הממוגן בעקבות פגיעה של ירי תלול מסלול בבית מלאכה מרכז. לדילוג זה חשיבות עליונה על מנת להמשיך ולייצר תפוקות ולתת מענה אחזקתי באופן רציף, גם בשעת חירום".