הנדסת מערכות אמל"ח

25.04.21
מערכת אתר צה"ל

השבוע פורסם הספר "הנדסת מערכות אמל"ח" מאת ד"ר אלכס בלכמן. זהו ספר ייחודי וראשון מסוגו בתחום שמציג את עקרונות החשיבה המערכתית לקהל הרחב. הספר עוסק בשאלת הערך של מערכות, נושאים קריטיים להצלחה של כל מיזם או סטארט-אפ. דווקא היום, כאשר הטכנולוגיה זמינה ונגישה, הספר מציג עקרונות מנחים שיסייעו לתכנן את האפליקציה, הפרויקט או המערכת, כך שיביאו תועלת מירבית ללקוח בדרך היעילה ביותר.

הספר עוסק בחדשנות, הגדרה נכונה של הצורך ובחירה מיטבית של החלופות, כולל דוגמאות ומאמרים של מומחים בתחומם באקדמיה ובתעשייה. הספר מציע שיטות וכלים שיעזרו לבנות את המערכת הנכונה שתתאים לצורך של הלקוחות, על בסיס מתודולוגיה סדורה ולקחים של עשרות פרויקטים מן העולם המסחרי והצרכני ומן העולם הביטחוני.

הספר מיועד לא רק למהנדסי מערכות או מהנדסי אמל"ח. חשיבה מערכתית היא נושא רחב בהרבה מעולמות ההנדסה והפרויקטים וחשובה לא פחות עבור העוסקים בניהול, חדשנות ותחומים רבים נוספים.

ד"ר אלכס בלכמן מילא שורה של תפקידי מחקר, פיתוח והדרכה בצה"ל ועסק בפרויקטים מרכזיים בתחומי אמצעי לחימה, הגנת העורף, סימולציה, מערכות מידע, אימון והדרכה. ד"ר אלכס בלכמן הוא בוגר הטכניון בהנדסת מחשבים, מוסמך בהנדסת חשמל ובעל תואר שלישי בהנדסת ניהול מידע.

מתוך התגובות לספר של מומחים מובילים בקהילת החדשנות והנדסת מערכות בארץ ובעולם:
• "קראתי בנשימה אחת את ספרך"
• "Super impressive"
• "ספר מרשים וחשוב מאוד לשיפור המקצועיות והידע התאורטי"
• "הישג מדהים וספר מקצועי ומרתק לכל מהנדס"

להורדת וקריאת הספר לחצו כאן